Monday, August 21, 2006

Rumbatón... Υπάρχει τελικά;


Φέτος το καλοκαίρι στα ραδιόφωνα και στα clubs της Ισπανίας η mulata του Huecco βάζει φωτιές.

Pa' mi guerrera - Huecco

Ειδικό σχόλιο-καρτελάκι στο Fnac της Zaragoza μπροστά από το cd του τονίζει ότι θα τον παρακολουθούν από κοντά, γιατί μπορεί ήδη να έχει ανοίξει νέους μουσικούς δρόμους. Το σίγουρο είναι ότι

¡Y todo el mundo grita! pa pa pa
pa mi mulata, pa mi morena, pa que tu sientas mi ritmo en las piernas.
pa mi princesa, pa mi guerrera, que se me vengan pa aca esas caderas.
Y si te acercas te prendo candela y si me bailas las penas se queman y si te acercas te prendo candela y si bailas las penas se queman.

Όλος ο κόσμος φωνάζει! παπαπα
για την μουλάτα μου, για την μελαχρινούλα μου, για να νοιώσεις τον ρυθμό μου στα πόδια σου
για την πριγκήπισσά μου, για την πολεμίστριά μου, για να μου έρθουν κοντά μου αυτοί οι γοφοί...
Και αν με πλησιάσεις θα σου βάλω φωτιά και αν μου χορέψεις τα βάσανα θα καούν...

όπως λέει και το τραγούδι.


Τα ψηλά τακούνια του Almodóvar -που ποτέ δεν ήταν ψηλά, μια σκατά μετάφραση τα ψήλωσε ενώ εκείνα απλά ερχόντουσαν από μακριά, lejanos- στο cd του Huecco μετατρέπονται σε φτηνά τακούνια και μιλούν για τα προβλήματα των μεταναστών μέσα από την ιστορία μιας φτωχής νεαρής Μεξικάνας που προσπαθεί να μαζέψει χρήματα για να διασχίσει τα σύνορα και να βρεθεί στον "παράδεισο" της Βόρειας Αμερικής.

Τacones barratos - Huecco

Σε χρόνο ρεκόρ ο Ivahn, πρώην αρχηγός του μέταλ γκρουπ των Sugarless έγινε γνωστός με το Rumbatón του στην Ισπανία αλλά και στην Λατινική Αμερική. Μείγμα ισπανικής rumba με λατινοαμερικάνικους ρυθμούς και ροκάδικη φωνή! Ο στόχος του; «Να αναμείξω το αδύνατο και να ανατρέψω την λογική έτσι ώστε 2+2 να κάνουν 5, να προσπαθήσω να ανακαλύψω διαφορετικές μουσικές γλώσσες και κώδικες λυρικούς ατυπικούς, αλλά κοντινούς στο κοινό», όπως τονίζει ο ίδιος.

Ο τίτλος του cd εμπνευσμένος από ένα προστατευμένο καταφύγιο και ιερό τόπο για τους Ινδιάνους, το Huecco στην επαρχία του El Paso στο Texas. Ένας τρόπος για να δείξει ο Μαδριλένιος Ivahn τον σεβασμό του τόσο στον ινδιάνικο πολιτισμό όσο και στον λατινοαμερικάνικο. Το άλμπουμ γράφτηκε στο Los Angeles με παραγωγό τον K.C.Porter, που έχει δουλέψει κατά καιρούς με τον Santana, Ricky Martin και άλλους διάσημους λατίνους καλλιτέχνες της rock και τονίζει ότι ο Huecco ορίζει την νέα μουσική του κόσμου.

Ένα μπασταρδεμένο μείγμα από rock, rumba, tango, μεξικάνικα corridos, metal, ολίγη από punk, ska, reggaeton, samba, κουβανέζικο son, flamenco και reggae. Ένα ποτ πουρρί που προς το παρόν η κριτική της rock στην Ισπανία και στην Λατινική Αμερική το έχει πάρει με θετικό μάτι, αν και οι οπαδοί του των Sugarless νοιώθουν απογοητευμένοι από τον καινούργιο ήχο. Ο Ivahn φαίνεται πάντως ότι πηγαίνοντας το 2005 για να κάνει κάποια μαθήματα φωνητικής στην Αμερική πήρε υπόψη τα νέα μηνύματα και άνοιξε τους ορίζοντές του και ίσως και την πόρτα της μεγάλης επιτυχίας. Ήδη το cd ακούγεται στα ραδιόφωνα και πωλείται και στην Αμερική, στην Χιλή, στην Κολομβία. Το καλοκαίρι περνά κάνοντας συναυλίες στην Ισπανία και ξεσηκώνοντας τον κόσμο. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει περιοδεία στην Αμερική, Βόρεια και Λατινική.

Από την πρώτη στιγμή που ακούει κανείς το “Pa´mi guerrera» καταλαβαίνει ότι πρόκειται για σίγουρη εμπορική επιτυχία. Μουσική για γιορτή, για κέφι, για χορό. Πρόκειται για νέο μουσικό είδος; Το συνδυασμό της rumba και του reggaetón; Υπάρχει το rumbatón τελικά; Νομίζω ότι δεν έχει και τόση σημασία , αν «χορεύοντας τα βάσανα θα καούν».

15 comments:

Angelito said...

Ενδιαφέρον το "μείγμα"! Αν και με έχουν κουράσει εσχάτως κάτι λατινοτράγουδα που επενδύουν διαφημίσεις!

Juanita La Quejica said...

Τα τραγούδια του συγκεκριμένου cd δεν θα με πείραζε να επένδυαν και στο Χρηματιστήριο, χαχα! Ό,τι πρέπει για ζωντάνια, καλοκαίρι, χορό, ξεσάλωμα...
Όμορφες οι φωτό από τις διακοπές σου. Εγώ εξακολουθώ να μην μπορώ να ανεβάσω στο blog παρά μόνο μέσω του κουραστικού picasa.

Buscando said...

welcome back στο μπλογκότοπό σου Χουανίτα!!

Juanita La Quejica said...

Ευχαριστώ Jorgito!

ΓΙΑΝΝΗΣ said...

Καμιά συνταγή απ' το ταξίδι;

Citronella said...

Welcome back! Για να πω την αλήθεια, εμένα δε με κούρασε η υπερβολική δόση λάτιν (αυτό χλωμό..), αλλά αυτή η υπερ-προβολή του "εναλλακτικού μείγματος-σκηνή Βαρκελώνης" κλπ κλπ.
Εννοείται πάντως ότι θα επωφεληθώ από τα κομματάκια που μάς δίνεις;)

Α ναι, αναμένουμε και τις συνταγές!

Juanita La Quejica said...

Στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι σκηνή ... χμ ... Μαδρίτης αλλά κυρίως σε συνδυασμό με Λατινική Αμερική.

Συνταγές;

TAPAS ΚΑΙ ΠΑΛΙ TAPAS ΚΑΙ ΜΟΝΟ TAPAS! OΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ!
Σε σημείο να τα έχει σιχαθεί ο Δ και εγώ να προσπαθώ τώρα να χάσω τα 2 κιλά που μου έμειναν ενθύμιο.

Καλού κακού εφοδιάστηκα με 2 βιβλιαράκια, το ένα με βάσκικες συνταγές και το άλλο με συνταγές από νοτιοδυτική Γαλλία. Λίγη υπομονή και όλο και κάτι θα εμφανιστεί μόλις περάσει ο καύσωνας.

Ζόρικη η προσαρμογή, από τους 24ο του San Sebastián στους 40ο της Αθήνας...

τσέλιγκας said...

Εσύ φτηνά τη γλίτωσες με δύο μόνο...

Α ρε αθάνατο σουβλιστό αρνί :-)

street spirit said...

καλά μάς κάνεις με λάτιν ό,τι πρέπει με αυτή την απίστευτη ζέστη ;)

Juanita La Quejica said...

Καλώς σας βρήκα Τσέλιγκα. Είχε και από τα δικά σου, ειδικά στην γαλλική χώρα των Βάσκων. Καταπληκτικές στάνες, τί να σου λέω!
Street Spirit από πού μας γράφεις; Από την Άνω Χώρα; Όλα καλά;

yemaya said...

Γεια χαρά κι από μένα. Juanita, μου φαίνεται πως ταυτίστηκες σφόδρα με τους στίχους. Γι αυτό είναι τα τραγούδια άλλωστε. Πρόσεχε μην ερωτευτείς τον Huecco κι έχουμε δράματα (χαχαχα)! Και για να συστηθώ καλύτερα εγώ είμαι από bolero μεριά - συγχωρέστε μου την εμμονή. Έχω και εγώ τα δικά μου για να ταυτιστώ. Τον εν λόγω καλλιτέχνη δεν τον έχω υπ' όψιν μου αλλά ως φανατική του latin προτιμώ τα μη-υβρίδια: rumba, corridos, son, tango κλπ τα προτιμώ το καθένα ξεχωριστά. Πάντως το flamenco δεν μου λέει και πολλά και προσωπικά δεν το θεωρώ latin.
Φιλιά.

Juanita La Quejica said...

Καλώς σε βρίσκω Yemaya.
Έχεις απόλυτο δίκιο. Καμία σχέση δεν έχει με latin το φλαμένκο. Προϋπάρχει αρκετούς αιώνες και έχει τελείως διαφορετικές ρίζες και εξέλιξη. Στην εποχή όμως του fusion, οι ρυθμοί αγκαλιάζονται και φτιάχνουν νέους ήχους, χάνεται μεν το "καθαρό" άκουσμα αλλά προκύπτουν πολύ ενδιαφέροντα υβρίδια.
Με τους στίχους όχι, είμαι πολύ ασπρουλιάρα λευκή για να μπορώ να ταυτιστώ. Δυστυχώς έχω περάσει την εποχή που θα μπορούσα να ερωτευθώ έναν τραγουδιστή... σνιφ!

yemaya said...

Juanita, εγώ ακμαία σε βρίσκω! Εντάξει, καλά κάνεις και διοχετεύεις τη νεανικότητά σου (εντός ή εκτός εισαγωγικών) σε άλλα πράγματα. Άλλωστε αστιευόμουν. Besitos.

Ni puta idea said...

Hola Juanita κι από μένα,

Εγώ περιμένω φωτογραφίες με ανυπομονησία (οι συνταγές που παίρνουν τα υλικά τους από στάνες ας ξεκουράζονται μακριά μου, χαχα!!). Επίσης, ανυπομονώ και για το cd του Ηuecco διότι ο Evo αρκετά ταρακουνήθηκε με την Gasolina, θέλει νέα ακούσματα ahorita que se está preparando para encontrarnos.

Κι από πότε πέρασε η εποχή που θα μπορούσες να ερωτευτείς έναν τραγουδιστή; Γιατί εγώ το θυμάμαι πολύ κοντινό το ξαφνικό ταξιδάκι στη Μάλαγα!

Juanita La Quejica said...

¡Calla sinverguenzita!

Κακά τα ψέμματα φιλενάδα, πέρασαν αυτές οι εποχές γαμώτο. Τώρα ακούμε, βλέπουμε από μακριά και πάμε σπίτι μας να κοιμηθούμε.