Monday, April 07, 2008

Κοτόπουλο πιλάφι

Μια καλή φίλη μου χάρισε πρόσφατα ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο, με τίτλο "Όλα με Μπαχαρικά αρωματικά και νόστιμα" από τις Εκδόσεις Μοντέρνοι Καιροί. Σύντομα θα δοκιμάσω τις συνταγές του και θα σας πω τις εντυπώσεις μου.
Στο μεταξύ και μέχρι να μου έρθει η έμπνευση για να δοκιμάσω καινούργιες συνταγές, προσπαθώ να χρησιμοποιήσω τα πιπέρια που μου έχουν χαρίσει από διάφορα μέρη του κόσμου. Καπνιστό, λουλουδάτο, με λεμόνι, πέρι πέρι...
Ο πιο κατάλληλος ... καμβάς για το κέντημα, μου φάνηκε ένα φιλέτο από στήθος κοτόπουλου, που σε γενικές γραμμές είναι αρκετά άνοστο από μόνο του και χρειάζεται γευστική ενίσχυση.
Όταν ήμουν μικρή, θυμάμαι να μας φτιάχνει η μαμά κοτόπουλο πιλάφι όταν είμασταν σε φάση ανάρρωσης από κοιλιακές διαταραχές (αληθινές ή φανταστικές, αναλόγως τα διαγωνίσματα που θα γράφαμε εκείνη την ημέρα στο σχολείο... οι πόνοι στην κοιλιά πάντα ήταν μια αρκετά βολική δικαιολογία και οι γονείς μάλλον αρχετά χαλαροί ώστε να μην το ψάχνουν περισσότερο και να μας αφήνουν να κάτσουμε μια μέρα στο σπίτι!).
Το σημερινό κοτόπουλο βέβαια, μάλλον προορίζεται για αρκετά γερά στομάχια, καθώς έχει αρκετά είδη πιπεριών να το αρωματίζουν.
Υλικά
1 πακέτο φιλέτο από στήθος κοτόπουλου
1 μεγάλη κούπα του καφέ ρύζι (και 2 1/2 ίδιες κούπες νερό)
βιτάμ
γλυκό κρασί Σάμος
λευκό κρασί
worcestershire sauce
λεμονοχυμός
αλάτι
πάπρικα γλυκιά
σιναπόσπορος
τζίντζερ
ρίγανη
πιπέρι με λεμόνι
πιπέρι καπνιστό
πιπέρι πέρι πέρι
1 κύβος λαχανικών
Για το γαρνίρισμα
πιπέρι με λουλούδια
τριμμένο καπνιστό τυρί
μαϊντανός ψιλοκομμένος
Εκτέλεση
Σε βιτάμ (μου αρέσει η γεύση του στο ρύζι) σώταρα τα κομμάτια του φιλέτου μέχρι να πάρουν ελαφρά χρυσαφένιο χρώμα.
Έσβησα με γλυκό σαμιώτικο κρασί και άφησα να εξατμιστεί σε δυνατή φωτιά.
Πρόσθεσα λίγο νερό, τον χυμό λεμονιού, λευκό κρασί, worcestershire sauce, τον κύβο και τα μπαχαρικά.
Άφησα να γίνει το φαγητό σε χαμηλή φωτιά για 40΄.
Στη συνέχεια πρόσθεσα το ρύζι (1 προς 2 1/2 σε αναλογία ρυζιού και νερού) και ζεστό νερό. Το ρύζι έγραφε στις οδηγίες ότι χρειάζεται 20΄ και λίγο πριν σβήσω το μάτι, έριξα λίγο ζεστό νερό ακόμα.
Σέρβιρα το ρύζι σε τσέρκι, από πάνω ακούμπησα το κοτόπουλο, γαρνίρισα με χονδροτριμμένο καπνιστό τυρί, πασπάλισα με ψιλοκομμένο μαϊντανό και έτριψα λίγο από το αγαπημένο μου πιπέρι με λουλούδια.
Ένα πιλαφάκι όχι για αρρώστους, ούτε όμως ιδιαίτερα "στούκας", καθώς ήταν μικρές οι ποσότητες των πιπεριών που έβαλα. Αυτό που νομίζω ότι ξεχώριζε είναι μάλλον το καπνιστό, αν και δεν είμαι σίγουρη ότι ήταν το πιπέρι ή το τυρί που άφησαν πιο έντονο το στίγμα τους. Το σίγουρο είναι ότι το ευχαριστηθήκαμε σήμερα το φαγητό μας!
ΥΓ1. Τεράστια διαφορά στις φωτογραφίες εντός και εκτός σπιτιού! Το φως του ήλιου κάνει τα πιάτα να φαίνονται πιο όμορφα, ενώ το ηλεκτρικό τα κιτρινίζει, τους αλλάζει τα φώτα!
ΥΓ2. Σταυρούλα μην ζηλέψεις, έχεις και εσύ πια λουλουδάτο! Ευχαριστώ πολύ κορίτσια!

9 comments:

sombraluz said...

Δώσε στίγμα: Τι λογιά πιπέρια είναι τούτα;Εισάγεις καινά δαιμόνια...

Juanita La Quejica said...

Χαχα!
Δώρα από καλούς φίλους από το Hungry For Life. Το ένα καλύτερο από το άλλο. Καπνιστό σίγουρα βρίσκουμε στην Ελλάδα, μην με ρωτήσεις πού. Πέρι πέρι μου το έφεραν από Αφρική, με λεμόνι από Αθήνα και με λουλούδια από Ελβετία.
Είναι "πολυεθνικό" πιάτο!

Juanita La Quejica said...

Είδα ότι μένεις Θεσσαλονίκη.
Στον Κουκουβίτη μπορεί να βρεις κάποια από αυτά.

faraona said...

Ωραια συνταγη
Ωραια περιγραφη
Αντε να την φτιαξουμε και θα σου πουμε και για την γευση...
Οσο για τα πιπερια εχω...απ ολα τα ειδη .Ειναι η αδυναμια του αντρα μου.


Καλο βραδυ

Anonymous said...

Με τι ασχολείστε στα μπλογκς τελικά....προέκταση των ΜΜΕ είστε, η ποιότητά σας ίδια....μα...πρωινάδικα είστε με τις συνταγές, ή κουτσομπόλα δελτία ειδήσεων με τον Ζαχόπουλο;..
Τι σου φταίει το κοτοπουλάκι...

Juanita La Quejica said...

Faraona αλήθεια; Εγώ αν δεν μου τα είχαν χαρίσει, ούτε που θα ήξερα ότι υπάρχουν κάποια από αυτά. Ήταν όμως να μην τα μάθω, χαχα!
Δίνουν άλλη υπόσταση ακόμα και σε ένα απλό φαγητό.

μαριάννα said...

Τα μπαχαρικά δε, εκτός των άλλων ιδιοτήτων, αφροδισιακών και ερωτικών, επιταχύνουν λέει κατά 25% τον μεταβολισμό! Οπότε το βιβλιαράκι αυτό μάλλον είναι θησαυρός. Η φωτό σου άπαιχτη! Φαντάζομαι τη γεύση! Μέχρι και τους ανώνυμους ιντριγκάρεις ν' αναρωτιούνται τί ρόλο βαράνε τα μπλογκς! :ΡΡΡΡ

Καλημέρα!

Juanita La Quejica said...

25%; Σοβαρά μιλάς; Να αρχίσουμε να τρώμε πιπέρι με φαγητό τότε Μαριαννάκι, χιχι!

kiki said...

Καλά τα λέει η γητεύτρια. 'Ασε που το καλοκαίρι εξισορροπούν τη θερμοκρασία σώματος-περιβάλλοντος...