Sunday, May 25, 2008

Στην ΕΤ η Παναγιά...

... των Πληρωμένων Δολοφόνων.

Την ίδια ώρα που στη ΝΕΤ η Καλομοίρα πάλευε με την καλή ή την κακή της μοίρα, η ΕΤ πρόβαλε την κολομβιάνικη και γαλλική συμπαραγωγή "Η Παναγιά των πληρωμένων δολοφόνων" - La Virgen de los Sicarios.

Ότι θα έπαιζε η ελληνική κρατική τηλεόραση μια τόσο αντιφατική, σκληρή, δύσκολη και ταυτόχρονα ποιητική -μέσα στην μοναδική χυδαιότητά της- ταινία (έστω με 8 χρόνια καθυστέρηση), ήταν κάτι που δεν το είχα φανταστεί και που με εξέπληξε ευχάριστα.

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Κολομβιάνου συγγραφέα Fernando Vallejo, βραβευμένου με το Premio Rómulo Gallegos, λογοτεχνικό βραβείο που έχει απονεμηθεί σε σημαντικότατους σύγχρονους λατινοαμερικάνους συγγραφείς όπως ο García Márquez, ο Mario Vargas Llosa και ο Carlos Fuentes.

Εξαιρετική μουσική, ένα κι ένα τα τραγούδια που έχουν αφήσει ιστορία στην Λατινική Αμερική, έστω και αν ακούγονται σε δεύτερο πλάνο.

Αξέχαστη μου έχει μείνει από την πρώτη φορά που είδα την Παναγιά των Sicarios μια ταμπέλα χωμένη στο έδαφος δίπλα στα πτώματα, που τονίζει ότι "απαγορεύεται να πετάτε πτώματα". Όπως η αντίστοιχη σε ένα αγγλικό πάρκο, μόνο που εκεί "απαγορεύεται να πετάτε σκουπίδια".

Και η Eurovision; Συντριπτική διαφορά. Ευτυχώς, σήμερα υπήρχε δυνατότητα επιλογής.

12 comments:

Μαριλένα said...

κι όμως, πολλές φορές η Ερτ έχει κανει τη διαφορά.
κι όχι μονο τα τελευταία χρόνια.

πολλές φορές, έχω "πέσει" σε έργα δύσκολα έως σοκαριστικά..

εμείς πάντως, ως οικογένεια, χτες βραδυ επιλέξαμε πιτσες και γιουροβιζιον
(αλλά στα πενήντα μου Χουανίτα μου, δεν ντρέπομαι καθόλου για τις επιλογές μου :)))

σε φιλω και καλη Κυριακη ευχομαι :))

Juanita La Quejica said...

Και πολύ καλά κάνεις, να είσαι καλά! Καλημέρα!

KitsosMitsos said...

Να και οι εναλλακτικές επιλογές που παραπονιόμαστε!
Καλησπέρα.

Natassa said...

και εγώ εκανα ότι έκανε η μαριλένα :) πέρασα για μια καλησπέρα :)

Anonymous said...

η ερτ παντα βαζει φοβερες ταινιες...ειχα δει κι αλμοδοβαρ μια μερα -μιας και μιλαμε για ισπανικο κινηματογραφο- παλι στο ξεκαρφωτο, εκει που δεν το περιμενες...
καλη εβδομαδα και καλο βραδυ : ))

Gianni said...

Αλήθεια το STAR τι είχε;
(Αν γινόταν δεν θα είχαν τίποτε!!!)
Άσε που είναι πιθανό να είχε κρόουλ πως στη ΝΕΤ έχει Καλομοίρα!!! και να εξηγεί πως στα δελτία ειδήσεών του θα μάθουμε όλες τις λεπτομέριες και θα δούμε σκηνές από τα παρασκήνια του διαγωνισμού!!!

Juanita La Quejica said...

Kitsosmitsos, στην συγκεκριμένη περίπτωση τουλάχιστον, υπήρχε πράγματι κάτι τελείως διαφορετικό...

Juanita La Quejica said...

Καλώς την Νατάσσα.

Juanita La Quejica said...

Una mama, υπέροχη η νέα φωτογραφία.
Μπροστά στην συγκεκριμένη ταινία, αυτές του Αλμοδόβαρ μάλλον μοιάζουν του ... κατηχητικού στο σύνολό τους.

Juanita La Quejica said...

Γιάννη μου, δεν ξέρω τί είχε το ΣΤΑΡ. Εγώ υποτίθεται ότι ακύρωσα το ταξίδι όπως ξέρεις για να διαβάσω. Έπρεπε λοιπόν να είμαι μακρυά από την τηλεόραση, αλλά δεν μπόρεσα να αντισταθώ στην ταινία, που μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση την πρώτη φορά που την είχα δει.

μαριάννα said...

Δεν την ήξερα καθόλου! Για να το λες εσύ όμως... εγγύηση. Και το σενάριο βασισμένο σε Vallejo!
Θα την αναζητήσω ερχόμενη, οπωσδήποτε.
Πώς πάει το διάβασμα; Πήζεις ψάρακα;(θυμάσαι τη γιαγιά στον εγγονό φαντάρο;)
Καλή δύναμη! Η επιτυχία είναι δεδομένη... :)

Juanita La Quejica said...

Σαν queso manchego Μαριάννα μου!
Αυτό έπρεπε να το έδινες εσύ, είναι όλοι οι αγαπημένοι σου, του 29 (και να δεις που αυτό θα πέσει, ο Λόρκα, γι αυτό σου λέω, ό,τι πρέπει για σένα), μεταγενέστεροι όπως ο Biedma και δεν συμμαζεύεται!