Tuesday, October 14, 2008

La Bien Pagá: ένα τραγούδι-πολλοί κόσμοι

Η πολυτραγουδισμένη copla των Juan Mostazo και Ramón Perelló, La Bien Pagá (Η Καλοπληρωμένη), αγαπήθηκε ιδιαιτέρως στην Ισπανία μετά τον Εμφύλιο Πόλεμο (1936-1939) και έφτασε σε εμάς πριν μερικά χρόνια, κυρίως μέσα από τις ταινίες του Almodóvar.


Antorrin Herredia - Σε ένα μουσικό καφενείο της Μαδρίτης, η φλαμένκο εκδοχή.


El Bicho - Η αγαπημένη μου εκδοχή (μετά την "αυθεντική" του Miguel de Molina, που βέβαια δεν την βρήκα σε βίντεο). Ειδικά προς το τέλος, τα δίνουν όλα!


La Shica - Θεωρείται η έκπληξη της ισπανικής pop σκηνής για το 2008, με τον πρώτο της δίσκο Trabajito de chinos.


Penélope Cruz - La Niña de tus ojos - Α καπέλα εδώ η Πηνελόπη του 1998 προσπαθεί να ξεφύγει από τον πολιορκητικό κλοιό του Γερμανού κατακτητή στην ταινία εποχής του Fernando Trueba.


Joaquín Sabina


Ojos Verdes - Miguel de Molina in memoriam


David Bastidas y la Orquesta de Laúdes Españoles Velasco Villegas de Baza (Granada)


Raquel Palma en Alcuescar (Cáceres)


Nicole Philomena


Spandinavians - Young Music Caravan 2007, Nishville Jazz Festival, Nish, Serbia


Isabel Pantoja


Marifé de Triana


Sarita Montiel


Manolo Escobar


Juan Legido y Los Churumbeles de España


Raphael - Θα μπορούσε άραγε να είναι η πεμπτουσία του κιτς αυτή η ερμηνεία; Ή απλά υπήρξε σε μια τελείως διαφορετική εποχή, που δεν θα μπορούσε να αφήσει διαχρονικό μήνυμα;


Manuel Bandera - Las cosas del querer

Aκούμε την "Καλοπληρωμένη" (La Bien Pagá) από τους:
Miguel de Molina,
Carlos Cano,
Placido Domingo,
Lola Flores,
Isabel Pantoja,
την Martirio στο Acoplados με τον Chano Domínguez
και τον Arcángel.

12 comments:

mareld said...

Γλυκιά μου Χουανίτα..!!!

Τι φανταστικά κομμάτια επέλεξες, να ποτίσεις τη ψυχή μας.. φθινοπωριάτικα;

Άρχισα με David Bastidas y la Orquesta de Laúdes Españoles Velasco Villegas de Baza (Granada)

θα έρχομαι να τα ακούω..και να σου στέλνω ευχές..

Πόσα και πόσα δεν μου έρχονται στο μυαλό..

Να είσαι καλά!
Σε ευχαριστώ!
Βρέχει και μου έφτιαξες τη μέρα!
Φιλιά και καλή σου μέρα!

leila said...

ΑΑ! δεν μπορω να μην αφησω μηνυμα, το φλαμενγκο me gusta! και τα βιντεακια επισης!

faraona said...

juanita μου
σκλαβωσες τα αυτια και την ψυχη μου πρωι πρωι.
Τα 2 τελευταια θα τα αουσω το απογευμα.
Υπεροχα !!!


φιλια κοριτσι μου

Juanita La Quejica said...

Mareld, χαίρομαι πολύ που σου έφερε όμορφες αναμνήσεις στο νου η Καλοπληρωμένη. Δεν είναι καταπληκτικό τραγούδι, με διαχρονικά λόγια;

Juanita La Quejica said...

Leila, καλωσήρθες. Το συγκεκριμένο τραγούδι είναι copla (ο πιο διαδεδομένος και αγαπημένος ίσως ρυθμός και είδος τραγουδιού τον προηγούμενο αιώνα στην Ισπανία), αλλά αφού σου αρέσει το φλαμένκο άκου την πρώτη ερμηνεία του Herredia.

Juanita La Quejica said...

Faraona, το τελευταίο είναι από την ταινία Las cosas del querer, που μπορείς να βρεις κάποια αφιερώματα εδώ και εδώ.

μαριάννα said...

Φοβερή δουλειά όπως πάντα. Διατριβή στο είδος... Υπέροχα! Θα αναζητήσω όσα δεν έχω.

Τα σέβη μου κυρία μου!

ΥΓ. Κλασικά το fileden δεν μου ανοίγει. Είμαι περίεργη. Μόνο σε μένα ή και στους άλλους;

faraona said...

Kαλησπερα!
Με αγαπη.

apos said...

Juanita, πόσο χαίρομαι που βρήκες τόσες διασκευές! Υπάρχει και του Miguel de Molina στο youtube, κάπου την πήρε το μάτι μου.
η isabel pantoja δεν είναι πολύ αστεία;


(έχεις το album της Luz? να στο στείλω;)

Juanita La Quejica said...

Το έχω, σε ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά!
Έχει τον Molina live; Σοβαρά; Αν το βρεις, πολύ θα ήθελα το link γιατί δεν τα κατάφερα να το βρω.

Unknown said...

Απαράδεκτο σε τόσες διασκευές να μην υπάρχει κι αυτή: http://www.youtube.com/watch?v=JEBMPbIbWRM
Όπως και να 'χει έχεις κάνει καταπληκτική δουλιά.Το άλλο που ψάχνεις αυτό είναι? http://www.youtube.com/watch?v=pikr6fQKiK8

Juanita La Quejica said...

Νίκο, έχεις μερικώς δίκιο, όπως αναφέρω και εδώ, η εκδοχή του Diego είναι μάλλον η αγαπημένη μου. Γι αυτό και την έχω βάλει ξεχωριστά την δική του ερμηνεία. Είχα την τύχη να τον ακούσω και από κοντά και είναι απλά εκπληκτικός, σε ό,τι και αν τραγουδήσει.
WAO! Σε ευχαριστώ πολύ για το λινκ με τον Μολίνα, δεν είχα καταφέρει να το βρω μέχρι τώρα.