Friday, February 14, 2014

Mujica: “Yo no soy pobre” - Μουχίκα: "Εγώ δεν είμαι φτωχός"

Η απάντηση του Πέπε Μουχίκα, προέδρου της Ουρουγουάης, στο δημοσίευμα της ισπανικής εφημερίδας “ABC”, με τίτλο: "Μουχίκα, ο πιο φτωχός πρόεδρος".

"Εγώ δεν είμαι φτωχός, αντιθέτως φτωχοί είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι είμαι φτωχός. Έχω λίγα πράγματα, είναι αλήθεια, τα απολύτως απαραίτητα, αλλά μόνο και μόνο για να μπορώ να είμαι πλούσιος.

Θέλω να έχω χρόνο για να μπορώ να τον αφιερώσω στα πράγματα που με εμπνέουν. Αν είχα περισσότερα υλικά αγαθά θα έπρεπε να ασχολούμαι με το να τα φροντίζω και δεν θ αμπορούσα να κάνω αυτό που πραγματικά μου αρέσει. Αυτή είναι η πραγματική ελευθερία, η λιτότητα, το να καταναλώνει κανείς λίγα. Ένα μικρό σπίτι, για να μπορώ να αφιερώνω τον χρόνο μου σε αυτό που πραγματικά απολαμβάνω.

 Αλλιώς, θα έπρεπε να έχω μιαν υπηρέτρια και θα είχα ήδη  κάποιον που να παρεμβαίνει μέσα στο σπίτι. Και αν έχω πολλά υλικά αγαθά, θα πρέπει να ασχολούμαι με το να φροντίζω για να μην μου τα πάρουν. Όχι, τρία μικρά δωμάτια μου αρκούν. Τα περνάμε με την σκούπα η γριά μου και εγώ και τέλος. Έτσι, βεβαίως και έχουμε χρόνο γι αυτό που αληθινά μας ενθουσιάζει. Δεν είμαστε φτωχοί."
 
 
Así respondió Pepe Mujica, presidente de Uruguay, sobre la nota que publicara el diario “ABC” de España titulada: “Mujica, el presidente más pobre”.

 “Yo no soy pobre, pobres son los que creen que yo soy pobre. Te
ngo pocas cosas, es cierto, las mínimas, pero sólo para poder ser rico.

Quiero tener tiempo para dedicarlo a las cosas que me motivan. Y si tuviera muchas cosas tendría que ocuparme de atenderlas y no podría hacer lo que realmente me gusta. Esa es la verdadera libertad, la austeridad, el consumir poco. La casa pequeña, para poder dedicar el tiempo a lo que verdaderamente disfruto.

Si no, tendría que tener una empleada y ya tendría una interventora dentro de la casa. Y si tengo muchas cosas me tengo que dedicar a cuidarlas para que no me las lleven. No, con tres piecitas me alcanza. Les pasamos la escoba entre la vieja y yo; y ya, se acabó. Entonces sí tenemos tiempo para lo que realmente nos entusiasma. No somos pobres”.

 

No comments: