Thursday, March 20, 2014

"Η τυχερή μου μέρα"; Όχι βέβαια!

Νέα Χαλκηδόνα, Ιωάννα Ν.Τζαβάρα

Σήμερα παρακολούθησα το δημοτικό συμβούλιο στην Πόλη μου.

Θέμα η "επείγουσα" -σύμφωνα με την προχειρογραμμένη εισήγηση
του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών Μ.Κουτσάκη-
μεταφορά του σταθμού απορριματοφόρων της Πόλης μας
από χώρο παρακείμενο στο οικόπεδο της ΑΕΚ,
που βρίσκεται εντός του Άλσους Νέας Φιλαδέλφειας.


 Πρώτες εντυπώσεις;
Κλαυσίγελως.
Έντονος ο συνειρμός με τους παρακάτω στίχους του τραγουδιού.

Στίχοι παθητικοί, στάση ζωής αρνητική, πνεύμα ηττοπαθές.
Την τύχη μας, παλεύουμε για να την φτιάξουμε μόνοι μας.

Τόσο δύσκολα, αλλά και τόσο απλά.

Ήρθε η ώρα να πάρουμε τα πράγματα στα χέρια μας.
Με σοβαρότητα, με γνώσεις, με εργατικότητα, 
και -κυρίως- με ειλικρίνεια.

Ζούμε Μαζί!

Δεν υπάρχει "τυχερή" μέρα, υπάρχει μόνο μια τίμια μέρα δουλειάς.
Και αυτό, είναι η μοναδική αλήθεια.

Κατά τα άλλα, εξαιρετικό τραγούδι, από τον Héctor Lavoe, El Cantante!



"Η τυχερή μου μέρα"
Γουίλι Κολόν & Έκτορ Λαβόε
 

Σύντομα θα χαράξει
η τυχερή μου μέρα,
ξέρω ότι πριν τον θάνατό μου,
σίγουρα η τύχη μου θα αλλάξει

Όταν πιτσιρίκι ακόμα πέθανε η μαμά
και με άφησε μοναχούλι με τον γέρο μου
μου είπε ότι μόνος δεν θα έμενα ποτέ
γιατί εκείνος δεν περίμενε να τον βρει μια αρρώστεια 

Στα 10 μου χρόνια πέθανε ο μπαμπάς
έφυγε με την μαμά για το άγνωστο
και ο κόσμος έλεγε βλέποντάς με να κλαίω,
μην κλαις μικρέ γιατί η τύχη σου θα αλλάξει.
Και πότε θα γίνει αυτό;

Περιμένοντας την τύχη μου κόλλησα κι εγώ
αλλά η ζωή μου τράβηξε άλλο δρόμο
επιβιώνοντας σε μια πραγματικότητα
από την οποία δεν μπορούσα να ξεφύγω. 

Για να φας πρέπει να κυνηγήσεις τα φράγκα
αν και είναι κανόνας αυτής της κοινωνίας
στην φυλακή σου γράφει η φιλία μου
μην ανησυχείς γιατί η τύχη σου θα αλλάξει.
Άκου, θα δεις!
 
Τώρα βρίσκομαι εδώ στην μοναξιά μου
σκεφτόμενος τί θα γίνει με την ζωή μου
δεν έχω μέρος για να επιστρέψω
ούτε και θέλω να ενοχλήσω κάποιον. 

Αν το πεπρωμένο με προδώσει και πάλι
σου ορκίζομαι ότι δεν μπορώ να αποτύχω
είμαι κουρασμένος από την τόση αναμονή
και είμαι σίγουρος ότι η τύχη μου θα αλλάξει.
Αλλά, πότε θα γίνει αυτό; 

Είχα ήδη το μερίδιό μου στα βάσανα
χωρίς ούτε ένα κόμπλεξ κατωτερότητας
γι αυτό δεν κουράζομαι να περιμένω
αφού μια μέρα θα με βοηθήσει ο θεός. 

Και την ημέρα που θα συμβεί αυτό, άκου
όλον τον κόσμο θα τον βοηθήσω
γιατί αργά ή γρήγορα θα δεις
πώς η τυχερή μου μέρα θα έρθει,
θα το δεις.
 
Πολλές φορές κάθομαι και συλλογίζομαι
ότι εγώ ποτέ δεν πείραξα κανένα
γιατί λοιπόν μου φέρεται έτσι η ζωή,
αφού αυτό που ψάχνω είναι η ευτυχία. 

Προσπαθώ να ευχαριστήσω την ανθρωπότητα
αλλά η ευτυχία μου εδώ έχει υπάρξει ένα δράμα
δεν χάνω την ελπίδα να πολεμώ
και σίγουρα η τύχη μου θα αλλάξει.
Αλλά, πότε θα γίνει αυτό; 

Περιμένοντας την ζωή πρέπει να περάσω
αυτό το μαρτύριο που δεν μπορώ να αντέξω
και ρωτώ μέχρι πότε θα διαρκέσει
αν ίσως θα μπορέσω να το ξεπεράσω. 
 
Αν το πεπρωμένο πάλι με προδώσει
σου ορκίζομαι ότι δεν μπορώ να αποτύχω
είμαι κουρασμένος από την τόση αναμονή
και είμαι σίγουρος ότι η τύχη μου θα αλλάξει.
Αλλά, πότε θα γίνει αυτό;

No comments: