Wednesday, August 13, 2008

Πιπεριές γεμιστές a lo pobre

Μια φορά και έναν καιρό, οι σταφίδες, τα κουκουνάρια, η κάππαρη, οι αντζούγιες, το τυρί και άλλα καλούδια ήταν προφανώς υλικά που μάζευαν οι φτωχοί από την φύση και έτσι ...
Μπα!
Όπως και να την ερμηνεύσω αυτήν την συνταγή, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί οι Ισπανοί την αποκαλούν "φτωχική". Ίσως ταιριάζει η δική μας έκφραση "ορφανή" επειδή δεν έχει κρέας, αλλά και πάλι, από υλικά, ουκ ολίγα.
Δεν είμαι απόλυτα σίγουρη αν θα ξαναβάλω αντζούγιες την επόμενη φορά, δίνουν έναν πικάντικο τόνο που καλύπτει την γλυκιά επίγευση που προτιμώ στα γεμιστά με ξηροκάρπια.
Υλικά
4 κίτρινες πιπεριές
4 φέτες ψωμί (χωριάτικο αν είναι δυνατόν)
γάλα
4 αντζούγιες (του λαδιού)
150-200 γρ. τυρί (έμμενταλ, μπρι, γραβιέρα, λίγο ροκφόρ, συνδυασμός, αναλόγως τα γούστα)
σταφίδες ξανθές
κουκουνάρια (όσο περισσότερα, τόσο καλύτερα λέω εγώ!)
κάππαρη
βασιλικός
μαϊντανός
ελαιόλαδο
πιπέρι
θρούμπι
Εκτέλεση
Βάζουμε το ψωμί στο γάλα να μουλιάσει.
Κόβουμε τις πιπεριές στην μέση.
Δοκίμασα να γεμίσω και 2 ντομάτες, αλλά καμία σχέση το τελικό αποτέλεσμα με τις πιπεριές, που σαφώς υπερέχουν!
Ψιλοκόβουμε την κάππαρη και τις αντζούγιες και ανακατεύουμε με τα τριμμένα τυριά, τους ξηρούς καρπούς, τον βασιλικό και τον μαϊντανό, καθώς και το στραγγισμένο ψωμί.
Γεμίζουμε τις πιπεριές, ρίχνουμε λίγο λάδι από πάνω και ψήνουμε στους 180οC για 45', αναλόγως τον φούρνο.
Αν θέλουμε να υπάρχει ξεροψημένη κρούστα, πασπαλίζουμε με τριμμένη παρμεζάνα ανακατεμένη με ελάχιστη φρυγανιά και γκρατινάρουμε στο γκριλ για 3-4' πριν σβήσουμε τον φούρνο.
ΥΓ. Όσο προσπαθούσα να κλείσω στον φακό την ομορφιά της δύσης στο Templo de Debod στην Μαδρίτη, ο Δ έτρωγε μια μεγάλη τούμπα ύστερα από ακροβατικά στο παραπέτο (προτίμησε τελικά τα πετραδάκια στο έδαφος αντί για το νερό στην περιβάλλουσα του μνημείου λίμνη) και τον περιέθαλπταν οι περαστικοί και οι τουρίστες, χωρίς εγώ να έχω πάρει είδηση, αφού προσπαθούσα με επιμονή να βρω την σωστή γωνία. Ακόμα έχω τύψεις γι αυτήν την φωτογραφία, αν και νομίζω ότι τουλάχιστον την πέτυχα!

13 comments:

Σικελια said...

Επιβεβαιώνω, την πέτυχες την σωστή γωνία! Κι ευτυχώς που ο Δ. δεν έπεσε στο νερό γιατί θα είχε χαλάσει τον αντικαθρεπτισμό ;)

Juanita La Quejica said...

ΧΑΧΑ! Άσε που θα χάναμε και το ραντεβού στην Dos de Mayo μέχρι να "στεγνώσει"!

μαριάννα said...

Όντως φοβερή η φωτό! Εύγε!
Τελικά πολλά τα ταλέντα! ;)
Το λινκ της Carmen De La Jara στο Somos σου δουλεύει; Σε μένα όχι...

Juanita La Quejica said...

Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια Μαριάννα.
Το δοκίμασα τώρα και κατέβηκε κανονικά το τραγούδι. Προσπάθησε πάλι και αν δεν σου λειτουργήσει, πες μου να σου το στείλω με mail. Αξίζει τον κόπο!

Μηθυμναίος said...

Κι εμένα, βρε Χουανίτα, δεν μου ανοίγει το τραγούδι...
Μ' έβαλες σε μπελάδες με τη συνταγή σου γιατί όλο λέω να κάνω δίαιτα κι εσύ μου ανοίγεις την όρεξη... Δεν πειράζει όμως το χειμώνα αρχίζω.
Φιλάκια

Juanita La Quejica said...

Σοβαρά; Γιατί κάνει ναζάκια το άτιμο, ενώ σε εμένα κατεβαίνει κανονικά; Δεν πειράζει, το στέλνω και στους δυο σας emailικώς.

Μηθυμναίος said...

Εγώ το έλαβα Χουανίτα και είναι μια χαρά!!! Σ' ευχαριστώ! Ήδη έκανε το ταξίδι του και σ' άλλα πρόσωπα αγαπημένα...
Φιλάκια και ευχές για τα άλλα...

heart n soul said...

τέλειες ακούγονται οι πιπεριές, εγώ ψηφίζω ατζούγια! Και η Μαδρίτη καλή, δε λέω! Τέρμα οι διακοπές ή έχετε υπόλοιπο? Εμείς εδώ μουλιάζουμε από τη βροχή, κι ας είναι ακόμα αύγουστος, κλαψ..Καλώς σας ξαναβρήκα!

Juanita La Quejica said...

Χαίρομαι που σου άρεσε Στράτο μου. Δεν έχει πολύ εκφραστικό τρόπο;

Juanita La Quejica said...

Welcome back Heart!
Πέρασες όμορφα; Εμείς φέτος ... άστα ... διακοπές από την ζωή θα έλεγα ότι κάνουμε, με άγνωστη ημερομηνία λήξης.

faraona said...

Γιαμ γιαμ!!!!
τΙς ΕΦΤΙΑΞΑ.πΕΤΥΧΑΝ!

Ευχαριστω πολυ για την συνταγη σου.

ΠΡΟΒΑΤΟ, ΟΧΙ ΑΡΝΙ said...

Καταπληκτικό. Τ' αντικαθρεφτίσματα ομορφότερα της πραγματικότητας. Με μάγεψες. Διαλέγω την πολιτεία του νερού για να ζήσω.

Anonymous said...

xaxaxa ola ta lefta to p.s
tin boutia den tin apothanatise kaneis;;;