Sunday, June 18, 2006

Μπλόκο για αλκοτέστ στην Χαλκίδος

Σάββατο βράδυ, γέφυρα Ποδονίφτη οδός Χαλκίδος, τέρμα Πατησίων και Αχαρνών, στην αρχή της Νέας Χαλκηδόνας, έξω από την Autoplus.

Πρόστιμο βέβαια και καλά μας έκαναν. 34 αρχικά ο δείκτης, μετά 15' κατέβηκε στο 31, με 25 το όριο.

"Δεν έχω πιει, είναι Σάββατο βράδυ βρε παιδιά", έλεγε ο καλός μου και σε εμένα και στους τροχονόμους. 1 μπύρα και 3 ουίσκυ μέσα σε 4 ώρες, δεν θεωρείται από εμάς τους Έλληνες υπερβάλλουσα ποσότητα αλκοόλ, έτσι ώστε να μην οδηγήσουμε κάτω από αυτές τις συνθήκες. Όταν πάλι ταξιδεύουμε στο εξωτερικό, επειδή εκεί υπάρχει έλεγχος και τα πράγματα είναι όπως θα έπρεπε να είναι και στο ξέφραγο αμπέλι που λέγεται Ελλάδα, 1 ποτήρι κρασί μετά φόβου Θεού πίστεως και πολύ είναι. Όταν με ρώτησαν γιατί δεν οδηγούσα εγώ που δεν είχα πιει, τους απάντησα ότι αρνούμαι να υποβάλλω νυχτιάτικα τον εαυτό μου στη διαδικασία να σκυλοβρίζομαι με τους μεθυσμένους Ελληναράδες οδηγούς που δεν βλέπουν την τύφλα τους και οδηγούν μέσα στην καλή-κακή χαρά, καταπατώντας όλους τους κανόνες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας.

78 euros πρόστιμο και προσωπικά είπα και ευχαριστώ πριν καληνυχτήσουμε. Ο καλός μου πάλι τους τόνισε φεύγοντας ότι θα έπρεπε να βρίσκονται καθημερινά σε αυτό το σημείο και ο νεώτερος των τροχονόμων έκανε το λάθος να απαντήσει "όποτε ευκαιρούμε". Από κει και πέρα άνοιξε μία συζήτηση-καβγάς στις 4 το πρωί (!), μεταξύ του τιμωρημένου πλέον Δ. και των τροχονόμων, σχετικά με το ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος τους στους δρόμους, σχετικά με τους ελέγχους για αλκοτέστ και μπουρουμπουρου και καταλήξαμε σπίτι τα ξημερώματα. Αφού τελικά μας ζήτησαν συγνώμη γιατί ο νεαρός δεν εκφράστηκε σωστά και αφού με διαβεβαίωσαν ότι βρίσκονται σε αυτό το σημείο 3 φορές την εβδομάδα. Και καλά, καθημερινές είναι έως και απίθανο να περάσουμε από εκεί μετά τις 11 το βράδυ, Παρασκευές και Σάββατα όμως, πώς και δεν τους έχουμε ξαναδεί;

Η ουσία βέβαια βρίσκεται αλλού. Στο ότι θεωρούμε ότι 3-4 ποτά δεν θα επιδράσουν αρνητικά στα αντανακλαστικά μας και ότι μπορούμε να οδηγήσουμε με ασφάλεια και σιγουριά. Μέχρι να γίνει το ατύχημα. Χάρηκα για το χθεσινοβραδινό πρόστιμο, αν είναι δείγμα μιας καλής αρχής, ότι αυτοί οι έλεγχοι θα αυξηθούν και θα γίνουν μία μόνιμη κατάσταση σε κάθε γειτονιά. Μπας και αλλάξει έτσι η στάση μας απέναντι στο αλκοόλ και στην οδήγηση.

30 comments:

lemon said...

Μπράβο juanita μου, σας παραδέχομαι οικογενειακώς!!

Juanita La Quejica said...

Εγώ πάλι νοιώθω τύψεις, γιατί γενικά προσπαθώ να μην καταπατώ τους νόμους από άποψη και ξέρω ότι κάποια βράδια κακώς δεν έχω οδηγήσει εγώ (γιατί δεν είμαι έμπειρη οδηγός και φοβάμαι τους μεθυσμένους) ή δεν έχω επιμείνει να πάρουμε ένα ταξί. Έστω και γι αυτά τα 3 ή 4 ποτά, που δεν είναι λίγα ρε γαμώτο, όπως και να το κάνουμε...

Ντροπαλός said...

Καλημέρα,
Επιτέλους μία λογική τοποθέτηση στον κλασσικό ελληνικό παραλογισμό:
Η λογική τοποθέτηση: "Τα αλκοτέστ είναι για την προστασία του κοινωνικού συνόλου από τους μεθυσμένους και μειωμένων αντανακλαστικών οδηγούς"
Ο ελληνικός παραλογισμός: "Τα αλκοτέστ είναι για να εισπράττει πρόστιμα η Τροχαία. Υπάρχουν μάλιστα βιβλιαράκια με σκορ για τον κάθε τροχονόμο!"
Έλεος!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

graham said...

Συμφωνώ απόλυτα με τον righttochange! Για να πω την δική μου πικρή ιστορία, μια φορά υποβλήθηκα σε αλκοτέστ και είχα ξεπεράσει για λίγο το όριο. Με γραφεί λοιπόν ο "κύριος αστυνόμος" και κάπου εκεί τον ρωτάω "το αυτοκίνητο τώρα τι να το κάνω; Να το αφήσω εδώ και να πάρω ταξί;" "Που μένεις", με ρωτάει. Του είπα και μου λέει "εντάξει, κοντά είναι! Πήγαινε σιγά-σιγά!!!!"

Αυτό κατά την άποψη μου είναι θράσος! Kάνεις αλκοτέστ για να αποτρέψεις τους οδηγούς να πίνουν και να οδηγούν, αλλά και για να τους απομακρύνεις από τους δρόμους όπου είναι επικίνδυνοι! Ή έχω καταναλώσει αλκοόλ και δεν μπορώ να οδηγήσω ή μπορώ να οδηγήσω, άρα δεν μπορείς να μου επιβάλλεις πρόστιμο! Δυστυχώς και τα 2 δεν γίνεται! Αυτό δείχνει απλά ότι θέλουν να βγάλουν τα λεφτά τους ... και εσύ κάνε ότι θέλεις

Juanita La Quejica said...

Παίζει ρόλο νομίζω graham το πόσο πάνω από το όριο ήσουν. Και εμάς μας ρώτησαν, αλλά επειδή ήμασταν 2΄από το σπίτι μας δεν ετέθη θέμα. Πάντως γενικά έχεις δίκιο και ομολογώ ότι δεν το είχα σκεφτεί από αυτήν την πλευρά το θέμα.

Έτσι είναι righttochange, δυστυχώς. Γι αυτό και είμαστε η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που βλέπεις οδηγούς στην Εθνική Οδό στην αριστερή λωρίδα να πηγαίνουν με 70χλμ και όταν τους κάνεις σήμα να πάνε δεξιά να σε γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια και να σου δημιουργούν τόσο εκνευρισμό που έτσι η οδήγηση γίνεται επικίνδυνη για όλους. Εκεί εγώ θα ήθελα την Τροχαία στο δρόμο, να του κόβει κλίση και πρόστιμο του τσαμπουκά, να το ξανασκεφτεί την δεύτερη φορά που θα μου σπάσει τα νεύρα. Το ότι κάποια μέτρα είναι φοροεισπρακτικά δεν τα κάνουν λιγότερο απαραίτητα για την τήρηση των νόμων.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεν με ενδιαφέρει αν η Τροχαία θέλει να μαζέψει φράγκα, ελπίζω μόνο και απαιτώ να το κάνει σε καθημερινή βάση, γιατί διαφορετικά η νοοτροπία μας και η τάση μας για παραβατισμό δεν πρόκειται να αλλάξει.
Ο φόβος φυλάει τα έρημα, και αν σκεφτούμε ότι στο τέλος της ημέρας έχουμε περισσότερες πιθανότητες να φτάσουμε σπίτι μας ζωντανοί και να μην τινάξουμε το πέταλο σαν τα σκυλιά στους δρόμους, τότε οκ, "χάσαμε" ένα ζευγάρι παπούτσια χθες βράδυ με το πρόστιμο, να μας γίνει μάθημα και να προσέχουμε.

πολυβιος said...

θέλω να πω κάτι αλλά δεν τολμώ ...
:-))

graham said...

Δεν θυμάμαι πόσο πάνω από το όριο ήμουν (έχουν περάσει 5 χρόνια), αλλά τα όρια είναι ακριβώς για να μας λένε ότι πάνω από αυτό το όριο δεν μπορείς να οδηγήσεις! Η λογική "είσαι αρκετά πιωμένος για να σε γράψω, αλλά όχι για να πάρεις το αυτοκίνητο είναι εντελώς ηλίθια".Φυσικά δεν το λέω για εσένα, αλλά τους αστυνομικούς, που το μόνο που τους νοιάζει είναι πως θα βγάλουν λεφτά. Δες το και από την άλλη! Σας έκοψαν κλήση και έχασες ένα ζευγάρι παπούτσια. Αν έπρεπε να αφήσεις το αυτοκίνητο εκεί και η αστυνομία καλούσε γερανό να το πάρει (έχει τύχει σε συγγενή μου στο εξωτερικό, κυριολεκτικά 100m από το σπίτι του) και πλήρωνες ένα ακόμη ζευγάρι παπούτσια για την μεταφορά του, δεν θα το σκεφτόσουν 2 φορές πριν πιείς και οδηγήσεις;

Juanita La Quejica said...

Τί Πολύβιε;
Έχεις δίκιο graham. Εγώ σκέφτηκα κάτι πιο απλό. Αν τρακάρει κάποιος σε μια τέτοια περίπτωση, ακόμα και αν δεν φταίει και υπάρχουν αποδείξεις, από τη στιγμή που το αλκοτέστ είναι πάνω από τα όρια, θα έχει προβλήματα.

Katerina ante portas said...

Mια φορά, πρωί γύρω στις 10, σταμάτησαν το συζυγάτο μου και του έκαναν αλκοτέστ. Αιτία ήταν ένα νταλκαδιάρικο τραγούδι που εξέπεμπε το ραδιόφωνο και τους φάνηκε αρκετό για να σκεφτούν, ότι ..είναι πιωμένος!!
(Εκεί να δείς μετά καζούρα, Χαρακίδα ήταν αυτή!)

Χαλάλι του Δ.! Είναι άντρας και το κέφι του έκανε!
(Καλά μη δέρνεις!) ;)

Annabooklover said...

Η δική μου ιστορία, για την οποία δεν έχω ακόμη συγχωρήσει τον εαυτό μου, είχε και στέρηση διπλώματος για τρεις μήνες. Μετά από ενάμισι ποτό. Αλλά μου έγινε σπουδαίο μάθημα γιατί από τότε, ποτέ μα ποτέ δεν έχω ξαναπάρει το αυτοκίνητο για να βγω. Εδώ στη Λάρισα είναι πρόκληση άλλωστε μια και οι αποστάσεις είναι πολύ κοντινές. Οι φιλενάδες μου γκρινιάζουν βέβαια, "Μα τι κόλλημα έχεις φάει ρε παιδί μου", αλλά εγώ επιμένω.

Juanita La Quejica said...

Κατερινιώ, εμένα πάλι με έχουν σταματήσει για να με ρωτήσουν τί τραγούδι ακούω, γιατί άρεσε στον τροχονόμο. Εννοείται ότι ήταν ισπανόφωνο, έπεσα σε "σύντροφο", χαχα!
Anna, στέρηση διπλώματος με ενάμισι ποτό; Πώς γίνεται; Τόσο ψηλά ποσοστά έδειξε το αλκοτέστ; Στον Δ. πάντως, με 1 μπύρα και 3 ουίσκυ έδειξε 34 αρχικά και στη συνέχεια 31, πάλι καλά δηλαδή. Το μικρότερο πρόστιμο είπαν ότι μας έβαλαν.
Όταν είχαμε επισκεφθεί για πρώτη φορά φίλους στην Σκωτία πριν πολλά χρόνια, μας έκανε εντύπωση ότι βγαίναμε πάντα βράδυ με ταξί. Μας εξήγησαν ότι την πρώτη φορά που είχαν συλλάβει την φίλη μας μεθυσμένη να οδηγεί, της αφαίρεσαν το δίπλωμα για κάποιους μήνες, ενώ την δεύτερη για ένα χρόνο. Αν υπήρχε και τρίτη, θα το έχανε διά παντός. Είχε μάλιστα δυσκολευτεί ιδιαίτερα να βρει ασφαλιστική εταιρεία που να την καλύπτει, μετά τις δύο παραβάσεις. Τότε μας είχε φανεί επιστημονική φαντασία, αλλά τελικά μόνο κάτι τέτοιο θα έσωζε την κατάσταση και στην Ελλάδα.

nena said...

Kala ola afta kai bravo sas gia tin topothetisi sas ti geniki kai tin eidiki. Myalo omos tha valete???
Emeis pali otan vgainoume, siopiros apofasizo na min pio ego, alla pote den odigo ego sto gyrismo!!!
Giati asfalos ston idio kosmo zoume: Siga tora me tria sklira pota kai miso boukali krasi, na mi boroume na odigisoume?
Athanati Ellada!

Νένα said...

Συγνώμη για τα γκρικλις προηγουμενως. Αφαιρέθηκα.Συγνώμη.

Juanita La Quejica said...

Έχεις δίκιο Νένα, το πώς θα κινηθούμε στο μέλλον έχει σημασία. Με ταξί, το πιο πιθανό! Ή θα πρέπει να ξεπεράσω την ανησυχία μου και να οδηγώ εγώ. Δεν ξέρω για τον καλό μου, προσωπικά πάντως το φέρω πολύ βαρέως το θέμα και σκοπεύω να μην επιτρέψω να ξανασυμβεί. Ακόμα και αν φαίνεται απόλυτα νηφάλιος, ακόμα και αν όλο το κακό είναι μόνο ένα πρόστιμο.

mindstripper said...

Εδώ και 3 χρόνια από τα 5 σχεδόν που οδηγώ, παίρνω ταξί όταν ξέρω ότι θα βγω έξω και θα πιω ένα ποτηράκι παραπάνω. Ξέρω δρόμους και δρομάκια που οι κύριοι αστυνόμοι δεν την στήνουν με τα περιπολικά τους, αλλά το όλο θέμα είναι καθαρά θέμα νοοτροπίας. Και η οποιαδήποτε νοοτροπία δεν εφαρμόζεται συνήθως με λόγια, αλλά με πράξεις.

Προσωπικά, μου φτάνει και μόνο η επιστημονική διαπίστωση ότι όταν ο οδηγός έχει πιεί, τα αντανακλαστικά του μειώνονται. Μπροστά στα μάτια μου έχω δει άνθρωπο να πετιέται και να σφηνώνεται κάτω από τις ρόδες αγροτικού αυτοκινήτου, σε στάση που ο ανθρώπινος νους δεν μπορεί να συλλάβει - ακόμα και τώρα θέλω να πιστεύω ότι εκείνη η γυναίκα έζησε. Είναι μία εικόνα που μου έχει καρφωθεί στο μυαλό, κι ας την είδα σχεδόν δέκα χρόνια πριν.

Αν αποφάσιζαν κι όλοι αυτοί οι μεγάλοι ηγέτες του Ελληνικού κράτους να έθεταν σε λειτουργία μέσα μαζικής συγκοινωνίας κατά τη διάρκεια της νύχτας (ο ηλεκτρικός ας πούμε θα ήταν μεγάλη γιατρειά), και με μία σωστή και δυνατή διαφημιστική καμπάνια, ίσως ο Έλληνας τελικά να άλλαζε τον τρόπο της μετακίνησής του. Αλλά ξέχασα, έχουμε άλλα έξοδα, εκλογές έρχονται, στην Ελλάδα του 2006 ζούμε...

Καλημέρα Χουανίτα. :-)

Juanita La Quejica said...

Καλημέρα Mind! Καλή Εβδομάδα!

marquee de mud said...

αυγουστος περυσι με τον καυσωνα, οινοθηκη. δυο ποτηρια λευκο κρασι παρα μια τελευταια γουλια γιατι ηταν πια πολυ ζεστο.

μας σταματανε στο κλασσικο μπλοκο στην κουμουνδουρου που ετσι και ειχα την παραμικρη σκεψη οτι "ημουν πιωμενος" απλα δεν θα περναγα.

"ειστε λιγο πανω απ'το οριο κυριε??!!!καθιστε στην ακρη να το ξανακοιταξουμε σε λιγο."

μετα απο λιγο παλι ελεγχος παλι λιγο πανω απο το οριο αλλα θα μας αφηνε να φυγουμε φτανει να του λεγαμε την αληθεια. δε πιστευε με τιποτα τα δυο παρα, ποτηρια. ουτε κι εγω βεβαια το μηχανημα. απλα επεμενε και η κοπελα μου και κατι σαν να πιστεψε.

αλλα η ατακα επεσε απο δυο ζηταδες που καναν παρεα σε αλλους 6 απο τρια περιπολικα και αλλους 4 απο τους 2 γερανους. συνολο 12 μπατσοι που καθοτανε και δυο οι δικοι μας που μετραγανε 4. "παιδια κλειστε παραθυρα και κλειδωστε οσο περιμενετε μην περασει κανεις και σας παρει τιποτα απο μεσα"

εκει το καταλαβα οτι ημουν λιωμα και δεν το'χα παρει χαμπαρι.

marquee de mud said...

14 ηθελα να πω

Juanita La Quejica said...

Δηλαδή όλοι αυτοί οι μπάτσοι που ήταν μαζεμένοι για το μπλόκο, φοβόντουσαν μην τους κλέψει κανείς τα πράγματα από τα περιπολικά; Ή δεν μπορούσαν να ελέγξουν το δικό σας αυτοκίνητο, όσο έκαναν τον έλεγχο;

Juanita La Quejica said...

Και κάτι που μου έκανε την χείριστη εντύπωση, είναι ότι οι τροχονόμοι πετούσαν τα ανταλλακτικά μιας χρήσης από το μηχάνημα του αλκοτέστ στο πεζοδρόμιο. Γεμάτο από τέτοια στικς ήταν, κακώς κάκιστα δεν τους έκανα τελικά παρατήρηση ότι δίνουν το χειρότερο παράδειγμα έτσι που γεμίζουν τον τόπο σκουπίδια. Και μάλιστα, όταν αμφισβήτησα το ότι κάνουν συχνά ελέγχους σε αυτό το σημείο, ο ένας από τους τροχονόμους μου είπε ότι αν ψάξω στο έδαφος θα βρω πολλά στικς από προηγούμενες μετρήσεις. Γιατί δεν φτάνει που αυτοί τα πετούν στο έδαφος αντί να έχουν κάποιες ειδικές σακούλες σκουπιδιών μαζί τους, ταυτόχρονα οι οδοκαθαριστές της περιοχής μας χρειάζονται 1 μήνα για να μαζέψουν ένα σκουπίδι, είμαστε δήμος βραδείας καύσης...

street spirit said...

καλό είναι να γίνονται τα αλκοολτέστ, όσο και αν μας ξενίζει, καλό και το ταξί αρκεί να μην είναι ο ταρίφας μεθυσμένος γιατί και αυτό μου έχει τύχει ;)

Juanita La Quejica said...

Αυτό μου έλεγε street και μια φίλη μου το πρωί, κατά πόσο δηλαδή εμπιστεύομαι νύχτα τους ταξιτζήδες, χαχα!

snikolas said...

Στην Ελβετία πάντως μετά από κάποιο όριο… πας φυλακή. Μη εξαγοράσιμη!

Citronella said...

Να δούμε πότε θα γίνει κι εδώ κάτι ανάλογο snikola! Να μην αναφέρω και την άλλη μεγάλη "μαγκιά", οδηγηση με το κινητό στο χέρι..

Juanita La Quejica said...

Εδώ σίγουρα πας αυτόφωρο, αυτό το ξέρω γιατί κάτι "πέταξε" ο Πολύβιος, χαχα!
Citronella, βέβαια, ελληνική πατέντα και αυτό, να οδηγούμε και να μιλούμε στο κινητό, χωρίς καν να έχουμε hands free...
Κακά τα ψέμματα. Τα τόσο υψηλά ποσοστά σε νεκρούς και τραυματίες στους δρόμους μας, δεν γίνονται από την μοίρα και το κακό το ριζικό μας, αλλά από τον κακό μας τον καιρό!

Gastone said...

Καλά όλα αυτά που γράφεις Juanita και όλα όσα λέτε, το θέμα είναι ότι όσοι δεν έχετε πιεί κάκιστα δεν παίρνετε "το τιμόνι" από τα χέρια του οδηγού που έχει πιεί έστω και λίγο. Ο ίδιος νιώθει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση εσείς μεγαλύτερη ανασφάλεια από την θέση του συνοδηγού που κυριολεκτικά δεν βοηθάτε κανέναν καθόλου. Σχεδόν πάντα οδηγώ στην επιστροφή και σχεδόν πάντα πίνω ελάχιστα γιατί δεν πάει αναλόγως της ποσότητας όσο και του οργανισμού μας, αν έχουμε φάει πριν κλπ κλπ.
Έχετε συνειδητοποιήσει ότι πρώτιστα αφορά την ίδια μας την ζωή?

Juanita La Quejica said...

Συμφωνώ μαζί σου, με μια σημαντικότατη όμως παρατήρηση-διαφορά: εσύ είσαι ιδιαίτερα έμπειρη οδηγός, κατά τη γνώμη μου πολύ καλύτερη από τον συνοδό σου. Οπότε αντιμετωπίζεις το ίδιο το να οδηγήσεις το πρωί να πας στη δουλειά σου ή το βράδυ να διασκεδάσεις. Εγώ όμως που οδηγώ σπανίως, δεν έχω την ίδια σιγουριά, ακόμα περισσότερο όταν οι συνθήκες είναι ανεξέλεγκτες, όπως συμβαίνει τα Σαββατόβραδα. Από εκεί ξεκινά και εκεί τελειώνει ο προβληματισμός στο να μην οδηγώ εγώ, γι αυτό και τελικά καταλήγω ότι θα διαλέξουμε την κουρτίνα 3, το ταξί δηλαδή!

Gastone said...

Kαλύτερα πάντως το ταξί παρά ο μεθυσμένος οδηγός όποιος και αν είναι αυτός. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια για τις οδηγικές μου ικανότητες αλλά και εγώ άπειρη ήμουν όταν ξεκίνησα και από τότε προτιμούσα να οδηγώ εγώ που ήμουν πιο νηφάλια παρά κάποιος που δεν ήξερα ή που είχε πιεί. Κάπως έτσι αποκτάται και η εμπειρία. Ελπίζω να μην "ακούγομαι" σαν κήρυγμα αλλά ίσως έτυχα και σε δάσκαλο οδήγησης που ήθελε να βγαίνουν σωστοί οδηγοί από τα χέρια του αλλά λόγω της ζώνης που φορούσα από τότε που ξεκίνησα τα μαθήματα με την ενηλικίωση (κρύψε χρόνια), είτε οδηγούσα είτε όχι, μετά σε ατύχημα βγήκα in one piece! Γι' αυτό σου λέω πάρε την κατάσταση στα χέρια σου!

Anonymous said...

Nice idea with this site its better than most of the rubbish I come across.
»

Anonymous said...

Really amazing! Useful information. All the best.
»