Thursday, May 27, 2010

Χαζή, όλα εδώ πληρώνονται σε αυτήν την ζωή!

ΧΡΕΟΣ (ισπανιστί deuda)

Πολλά χρέη -πάσης φύσεως- έχουν γίνει αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινότητάς μας. Οι αλυσίδες μας σε ατομικό αλλά και σε ομαδικό επίπεδο, σαν χώρα, σαν ήπειρος, σαν πλανήτης.

Χρωστάμε της Μιχαλούς, ας το πάρουμε απόφαση. Και έρχεται κάποια στιγμή η ώρα της πληρωμής.

Γιατί όπως γράφει και στο όμορφο bolero του 1945 Deuda ο Κουβανός Luis Marquetti, "είναι ένα XΡΕΟΣ που πρέπει να πληρώσεις, όπως πληρώνονται τα χρέη της αγάπης" (και όχι μόνο, συμπληρώνω εγώ).

Χαζή, όλα εδώ πληρώνονται σε αυτήν την ζωή", διευκρινίζει ο "Θαυμάσιος Τυφλός" Arsenio Rodríguez με το Conjunto του, στην καλύτερη μέχρι στιγμής ερμηνεία κατά την γνώμη μου του Deuda. Tον ακολουθούν κατά πόδας ο "Señor Bolero" Antonio Machín και ο Leo Marini.




Deuda (ΧΡΕΟΣ)
Letra y Música: Luis Marquetti

Por qué tú eres así
si el alma entera te di
y te burlaste tranquilamente de mi pasión.
Si triunfa el bien sobre el mal
y la razón se impone al fin.
Se que sufrirás
porque tú hiciste sufrir mi corazón
es una deuda que tienes que pagar
como se pagan las deudas del amor.

No voy a llorar
porque la vida es la escuela del dolor
donde se aprende muy bien a soportar
las penas de una cruel desilusión.



 
 





5 comments:

Unknown said...

Εγώ που δεν χρωστάω, γιατί πληρώνω;;;

:/

Juanita La Quejica said...

Ρώτα τους γονείς σου, τους παππούδες σου, τους προγόνους σου.
Και αν σου απαντήσουν, εξήγησέ μου και εμένα.

Unknown said...

Μα ούτε αυτοί χρωστούσαν! :s

μαριάννα said...

Όταν υπάρχει εκτέλεση με Ibrahim Ferrer... όλοι οι άλλοι αδικούνται, για μένα. :)
Πολύ ωραία ανάρτηση Χουανίτα μου!

Juanita La Quejica said...

Και εμένα με αγγίζει η βελούδινη φωνή του Ibrahim.
Κατέβασες αυτήν του Arsenio Rodríguez; Άλλο κλίμα, άλλο στυλ, άλλη εποχή. Πρωτοπόρος, πέραν από χροιά φωνής κλπ.