Monday, January 22, 2007

Mε τί δικαίωμα;

Για την Paquita La Del Barrio έχω ήδη επεκταθεί αρκετά. Ένας μύθος για τις κακοποιημένες γυναίκες της Λατινικής Αμερικής, αυτό είναι η Paquita. Όπως μου έλεγε πρόσφατα σε κάποια έκθεση ο Πρέσβης του Μεξικό, "¿Me estás oyendo inútil?" (με ακούς άχρηστε;) είναι οι λέξεις-κλειδί που έχουν γίνει συνώνυμες με τα τραγούδια της.

Ένα συγκρότημα που έχει συνδεθεί με τις ιστορίες του narcotráfico στο Μεξικό, αυτό είναι σίγουρα οι Τίγρεις του Βορρά. Στην Ευρώπη τους έκανε πρόσφατα γνωστούς ο Arturo Pérez Reverte με το βιβλίο του "Η Βασίλισσα του Νότου", για το οποίο μάλιστα έγραψαν και το ομώνυμο τραγούδι που παρουσιάζουν στο video clip. Narcocorridos τα τραγούδια τους, βασισμένα σε αληθινές ιστορίες της πατρίδας τους της Σιναλόα.

Los Tigres del Norte - La Reina del Sur



Ακούμε πιο κάτω την Paquita και τους Tigres Del Norte στο ¿Con qué derecho?. Θα προτιμήσω την ερμηνεία της Paquita, ασυζητητί.

Πώς τολμάς να μου φωνάζεις τα λάθη μου;
Αφού εσύ έχεις κάνει πολύ χειρότερα πράγματα
δεν είσαι εσύ καλύτερος από μένα!
Με τί δικαίωμα κρίνεις όλα όσα έχω κάνει,
αν εσύ έχεις φυτέψει στο στήθος μου
την κακία και την προδοσία;
Εγώ δεν ήμουν κακή, είχα καθαρή ματιά
η καρδιά μου πάντα ήταν γαλήνια
γεμάτη από αφέλεια.
Και σε πίστευα σε ό,τι έλεγες,
τα χάδια μου που μου έδινες ήταν η ευτυχία μου
αλλά με χρησιμοποίησες σαν κάτι απορριπτέο.
Πες μου ποιός είναι πιο ένοχος;
Η άγνοιά μου ή η κακία σου;
Αν ο Θεός περιμένει μέχρι την ημέρα που θα πεθάνω
για να με κρίνει όταν θα πηγαίνω στο más allá,
ποιός είσαι εσύ για να με κρίνεις όσο είμαι στη ζωή
αν η καρδιά σου είναι χαμένη και ξεχειλίζει από μεγάλη κακία;
Γιατί με κρίνεις αφού είμαι δικό σου δημιούργημα;
Αν κάποιος έχει το σφάλμα τελικά, αυτός είσαι εσύ και η ψευτιά σου.
Γιατί με κρίνεις; Γιατί;
Αν κάποιος έχει την ευθύνη, αυτός είσαι εσύ.
Με τί δικαίωμα;

¿Con qué derecho? - Paquita La Del Barrio

¿Con qué derecho? - Los Tigres Del Norte

12 comments:

Katerina ante portas said...

To καλύτερό μου της μις Πακίτα είναι το πόβρε πιστολίτο! ;)

Μιλ μερσί γιατί δεν ξέρω πως το λέτε εσείς οι ..Ισπανοί από εκεί και δεν θυμάμαι πως το λέμε εμείς οι από εδώ! (Η θεία από το Σικάγο, θυμάσαι;)

Anonymous said...

Δυστυχώς καλή μου, η ιστορία με την κακοποίηση των γυναικών έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις... Κι όσο κάποιες αθώες ψυχές δεν εννοούν να επαναστατήσουν, τόσο θα ταλαιπωρούνται. Φταίμε όμως & εμείς οι μαμάδες που μεγαλώνουμε γιούς σα να πρόκειται για άρχοντες! Που αύριο-μεθαύριο θα έχουν τις ίδιες απαιτήσεις & από τις συντρόφους τους... Γι΄αυτό ας προσέχουμε!
Φιλιά

Juanita La Quejica said...

Kατερινιώ, αυτό το τραγουδάκι έχει γράψει ιστοριά, χαχα!!! Εγώ προτιμώ τα basuras, αλλά το pistolita έχει πολύ ... χμ ... τελοσπάντων, ενδιαφέροντες στίχους, χαχαχαχαχα!!!
Ηλιαχτίδα, φανταζόμουν ότι στην Ευρώπη τουλάχιστον η γυναικεία κακοποίηση θα βρίσκεται πια σε ύφεση, υπό έλεγχο. Όχι; Θυμάμαι πριν πολλά χρόνια μια εργασία που είχα κάνει, βασισμένη στα στοιχεία κάποιας δικηγόρου. Πριν το 1990. Όταν ακόμα πολλά περιστατικά έμεναν κρυφά... ήταν τρομακτικό.

Anonymous said...

και σκεφτείτε και πόσες άλλες έμαθαν να ζουν με τον φόβο ψυχολογικής βίας πρώτα από τον πατέρα μετά από τον σύζηγο μετά από το αφεντικό........

Anonymous said...

Juanitaκι λόγω του γνωστού crash δεν είχα καταφέρει να δω το video του Farruquito. Έχω μείνει άφωνη από την ωμότητα και την αυθεντικότητα του flamenco του. Είναι τόοοσο διαφορετικός από τον Joaquin Cortes....

Juanita La Quejica said...

Lupa, και μη χειρότερα, όπως τα είπαμε και αλλού. Η ατυχία του 2007 να εξαντλήθηκε σου εύχομαι σε αυτό το ατύχημα, όπου την πλήρωσαν ευτυχώς μόνο οι λαμαρίνες! Να προσέχεις!

Για τον Joaquin ... χμ ... δεν έχει και πολύ σχέση ο Cortes με το flamenco puro, ένα μείγμα είναι, κυρίως του σύγχρονου χορού και marketing. Τουριστικό προϊόν, κάτι σαν την Noche Flamenca που παίζεται αυτές τις μέρες στην Αθήνα. Άλλο πράγμα κατά την ταπεινή μου γνώμη, συρτάκι σαν να λέμε κάνοντας την αντιπαραβολή με κάτι ελληνικό. Ψάξε στο youtube να βρεις τον El Torrero του Antonio Canales, πιστεύω θα σου αρέσει.

Anonymous said...

THNXXXX

Anonymous said...

"με ακούς άχρηστε;"

Καλά, θα ήθελα να την δω αυτή τη γυναίκα να τα λέει αυτά τα λόγια ζωντανά, να το ευχαριστηθεί η ψυχή μου ως τα βάθη της!!
Εμένα γελάει η ψυχή μου και μόνο που τα διαβάζω, που υπάρχουν τέτοιες γυναίκες, ντόμπρες και αληθινές.

Juanita La Quejica said...

Και συνεχίζει: "Πόσο αχάριστη φάνηκε η Φύση με εσένα"... χαχα!
Λεμονάκι, διάβασε το κείμενο που είχα γράψει για την Paquita. Το περίεργο είναι ότι την "γουστάρουν" και οι άνδρες, το κοινό της δεν αποτελείται μόνο από γυναίκες, το αντίθετο μάλιστα. Κάτσε να βρω video να την δεις και από κοντά. Είναι φυσιογνωμία. Βάλε την βέβαια μέσα στο μεξικάνικο πλαίσιο γυναίκας γιαγιάς ήδη.

Anonymous said...

Μια φορά την έχω ακούσει την Paquita όλη κι όλη, πριν από δυο χρόνια περίπου στο ραδιόφωνο, πάθαμε τέτοια πλάκα με τον καλό μου, που σταματήσαμε το αυτοκίνητο για να την ακούσουμε απερίσπαστοι.Μετά λόγω αλτσχάιμερ θυμόμουν μόνο το "barrio", οπότε, αν είσαι άσχετη, άντε βρες την. Τώρα όμως πάω για cd!

Juanita La Quejica said...

Τί θέλεις να σου στείλω μέσω email; Έχω αρκετά της. Αγαπημένο μου το Que no se te olvide (que yo te saque de las BASURAS)!!!

Maria Iribarne said...

Σήμερα κατόρθωσα να δω την απάντησή σου, δεν άνοιγαν τα σχόλια με τίποτα. Σ' ευχαριστώ, αλλά δεν έχω τον κατάλληλο εξοπλισμό για να τα γράψω, είμαι κι άσχετη, άσ'τα! Στο Metropolis δεν βρήκα τίποτα, οπότε θα την ψάξω στο Amazon και στο ebay και βλέπουμε.