Monday, July 16, 2007

José Artigas - Carai Guasú

Carai Guasú ("ο πιο μεγάλος κύριος") αποκαλούν στα guaraní οι Charrúas (αυτόχθονες της Λατινικής Αμερικής) τον στρατηγό José Artigas.

Από τους σημαντικότερους προστάτες των ιθαγενών, συνεργάτης του Bolívar, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην Ανεξαρτησία της Uruguay.

"Για μένα είναι καθήκον μου να προστατέψω με τα όπλα μου την ελεύθερη βούληση του λαού" υποστηρίζει σθεναρά τον Φεβρουάριο του 1815.

"Το να αγαπάς την ελευθερία, είναι έργο σκεπτόμενων ανθρώπων. Το να την χάνεις, είναι έργο δειλών", φωνάζει στο συμβούλιο του San José, τον Σεπτέμβρη του 1818.

"Οι λαοί της Αμερικής του Νότου είναι άρρηκτα ενωμένοι με φυσικούς δεσμούς και αμοιβαία συμφέροντα", προσπαθούσε να πείσει τους συμπατριώτες του.

Το τέλος του δύσκολο και πονεμένο. 30 χρόνια εξορισμένος στην Paraguay, μαζί με τους ιθαγενείς, που εκεί τον αποκαλούν Caraí Marangatú, δηλαδή Πατέρα των Φτωχών.

ΥΓ. Θα μου κοστίσει ίσως μία μονάδα, αλλά τελικά έμαθα ποιος είναι, έστω και εκ των υστέρων.

3 comments:

erva_cidreira said...

Μην μου πεις ότι δεν είχες δει καν το άγαλμα του εκεί πίσω από το Hilton, απέναντι από την Πλ. Μαδρίτης...
Τελικά, μια μονάδα δεν είναι και πολύ :)))

Juanita La Quejica said...

Όχι... δεν τον ήξερα. Φτου μου!
Μόνο το όνομα θυμόμουν, στα βιβλία μας ίσα που γινόταν αναφορά, σε υποσημείωση, με μικρά γράμματα.
Καλά τα λες, δεν είναι και πολύ μια μονάδα!
Αρκεί να υπάρχουν οι απαραίτητες για να μην χρειαστεί να ξαναγράψω εξετάσεις σε μάθημα ιστορίας, απαπα! Είναι τόσο ξεπερασμένος αυτός ο τρόπος εξέτασης, η παπαγαλία, η αποστήθιση... χάνεται η ουσία τελικά και είμαστε μεγάλα παιδιά πια.

elie said...

Αν δεν έχανες μια μονάδα δεν θα το έψαχνες μετά... Και τότε εμείς πώς θα μαθαίναμε τόσα πράγματα???

(Τς τς τς, μόνο τον εαυτό μου σκέφτομαι, τι ιδιοτέλεια...)