Thursday, October 11, 2007

Μοσχαράκι με πιπεριές ελαφρώς κινεζουά

Η αρχική μου σκέψη είναι το stir fry όταν δοκιμάζω συνταγές που ... λοξοκοιτούν, δηλαδή "κινεζοφέρνουν". Όμως, μια που δεν έχω γουώκ, μια που δεν αρέσουν σε όλους τα φαγητά να κρατούν στο δόντι (και ειδικά τα κρέατα), πάντα καταλήγω να κάνω κάτι μεταξύ stir fry και μαγειρευτού φαγητού.
Ειδικά όταν υπάρχει και μοσχάρι -που δεν μου αρέσει καθόλου παρά μόνο στην μορφή κιμά- εκεί όλες οι καλές προθέσεις μου για τηγάνισμα σε ελάχιστο λάδι, δυνατή φωτιά και 3-5' πάνε περίπατο, μόλις δοκιμάσω μια ακρούλα. Όχι για μένα!
Τί κάνω λοιπόν;
Φτιάχνω σε stir fry τα λαχανικά, ενώ το κρέας στη συνέχεια το αφήνω να μαγειρευτεί με σάλτσα.
Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή.
Υλικά
600 γρ.μοσχαράκι κομμένο σε λεπτές λωρίδες
4-5 πιπεριές
4-5 κρεμμύδια
2 σκελίδες σκόρδο
τζίντζερ ψιλοκομμένο
noodles
Για την μαρινάδα
μέλι
κρασί γλυκό Σάμου
soya sauce
terriyiaki sauce
ξίδι βαλσαμικό
3 κ.σ.ελαιόλαδο
2 κ.γλ.κορν φλάουρ
Για το τηγάνισμα
σησαμέλαιο
Για τη σάλτσα
soya sauce
ξίδι βαλσαμικό
2 κύβοι κοτόπουλο
αλάτι
πιπέρι
πάπρικα
chillies
sesame oil (το ειδικό για ασιατική κουζίνα, πολύ πιο συμπυκνωμένο από το απλό του σούπερ μάρκετ)
Εκτέλεση
Βάζω το μοσχαράκι στη μαρινάδα για 3 ώρες. Το ανακατεύω 4-5 φορές.
Ζεσταίνω στο μάτι της κουζίνας τηγάνι αντικολλητικό (ή σε κατσαρόλα αντικολλητική) και ρίχνω λίγο σησαμέλαιο, ας πούμε του Χαϊτόγλου (το διευκρινίζω, γιατί στη σάλτσα χρησιμοποιώ και το αυθεντικό sesame oil που μπαίνει πάντα στο τέλος, δεν μαγειρεύεται και έχει πολύ έντονο άρωμα).
Μόλις ζεσταθεί, τηγανίζω για 5' τα κρεμμύδια με το σκόρδο και το τζίντζερ. Τα αφαιρώ.
Προσθέτω και τηγανίζω για 3' τις πιπεριές. Τις αφαιρώ.
Προσθέτω το μοσχάρι και το τηγανίζω στην πιο ψηλή θερμοκρασία για 5', ανακατεύοντας βέβαια συνεχώς. Στη συνέχεια ρίχνω την μαρινάδα στο τηγάνι, τα υλικά της σάλτσας (εκτός του sesame oil) καθώς και νερό.
Χαμηλώνω τη φωτιά και αφήνω να μαγειρευτεί μέχρι να μαλακώσει (δηλαδή ποτέ, αλλά η προσπάθεια δεν βλάπτει, χιχι!).
Όταν είναι έτοιμο, προσθέτω και τα λαχανικά και τα αφήνω να μαγειρευτούν όλα για 5'.
Στο τέλος προσθέτω τα noodles και ακολουθώ τις οδηγίες του πακέτου. Όταν έχουν μαλακώσει αρκετά και τα noodles προσθέτω το sesame oil.
Πάντα φροντίζω όταν αποσύρω την κατσαρόλα από τη φωτιά να υπάρχει αρκετό υγρό, γιατί τα noodles το απορροφούν και μπορεί μέχρι να σερβίρω το φαγητό να γίνει... στούμπος.
Ταιριάζουν πολύ φιστίκια Αιγίνης καβουρδισμένα ή σουσάμι καβουρδισμένο στο σερβίρισμα.

7 comments:

kiki said...

Στρώσε τραπέζι...

μαριάννα said...

Φοβερή είσαι! Έχω ξαναδεί ποστ σου ανάλογα. Ετοιμάζω κι εγώ ένα βιβλίο εδώ με συνταγές της γιαγιάς μου από Κρήτη. Στα ιταλικά και στα αγγλικά καταρχήν. :)
Καλημέρα! Καλή μας όρεξη! ;)

Juanita La Quejica said...

Κόπιασε Κικίτσα!

Γητεύτρια, Καλή Επιτυχία στο βιβλίο σου! Θα μας ενημερώσεις πού και πότε θα μπορούμε να το βρούμε;
Μου αρέσει η μαγειρική σχεδόν όσο και η ισπανόφωνη μουσική.
Αρκεί να μαγειρεύω για ανθρώπους με "ανοιχτούς" γευστικούς ορίζοντες, που αντέχουν τους πειραματισμούς μου. Με λίγα λόγια, ταλαιπωρώ απίστευτα τον καλό μου κάποιες στιγμές περίεργης έμπνευσης, χαχα! Έχει φάει ζυμαρικά με πασατέμπο και το σχόλιό του ήταν ότι η σάλτσα του φάνηκε κάπως αδύναμη. Καταλαβαίνεις λοιπόν, χιχιχι!

Anonymous said...

είπα κι εγώ...φιστίκια δεν θα είχε ο επίλογος ;

Juanita La Quejica said...

Καλέ μου Πρόεδρε... πώς το λέει το ρητό;
Can't teach an old dog new tricks!

μαριάννα said...

Είμαι σίγουρη πως ξέρει πόσο τυχερός άντρας είναι ο άντρας μιας γυναίκας, που μαγειρεύει πειραματιζόμενη πάνω σε νέους γευστικούς συνδυασμούς.
Μερικοί συνδυασμοί που ακούγονται άσχετοι, είναι κυριολεκτικά θεϊκοί συνδυασμοί. Κάτι σαν την αμβροσία σε συνδυασμό με το νέκταρ... :))) Για παράδειγμα, αν κάποιος παλιά μου έλεγε ότι το καλύτερό μου ψωμί, θα είναι με πατάτες και καρύδια, θα γελούσα. Και όμως... Φοβερό ψωμί! Από τώρα σκέφτομαι που θα το χάσω φεύγοντας.
Τρία βιβλία έχω στα σκαριά Χουανίτα μου. Τα δύο τα δουλεύουμε συλλογικά με ιταλοελβετούς, μαθητές μου, ενήλικες. Μόλις ολοκληρωθούν θα σου πω και εννοείται θα στα στείλω. Το ένα είναι αυτό που είπα, το άλλο φωτογραφίες που έχω τραβήξει εδώ, με κοψίδια ποίησης και χαϊκού, σε δύο γλώσσες και το τρίτο μεταφράσεις ποιητικές, από ισπανικά.

Juanita La Quejica said...

Από ισπανικά; Εξαιρετικά ενδιαφέρον! Καλή Δύναμη και Καλή Επιτυχία!
Πού μένεις; Ελβετία;