Tuesday, October 18, 2016

Ερωτησούλες για το θεό

Preguntitas sobre dios
Ερωτησούλες για το θεό


Atahualpa Yupanqui

Un día yo pregunté:
"Abuelo, ¿dónde está dios?"
Mi abuelo se puso triste y nada me respondió.
Mi abuelo murió en los campos,
Sin rezo ni confesión
Y lo enterraron los indios,
Flauta de caña y tambor.

Μια μέρα ρώτησα:
«Παπού, πού είναι ο θεός;»
Ο παπούς μου στεναχωρήθηκε και δεν μου απάντησε τίποτα.
Ο παπούς μου πέθανε στα χωράφια
Χωρίς προσευχή και εξομολόγηση
Και τον έθαψαν οι ιθαγενείς
Φλάουτο από ζαχαροκάλαμο και τύμπανο.

Al tiempo yo pregunté,
"Padre, ¿qué sabes de dios?"
Mi padre se puso serio y nada me respondió.
Mi padre murió en la mina,
Sin doctor ni protección
Color de sangre minera
Tiene el oro del patrón.

Με τον καιρό ρώτησα,
«Πατέρα, τί ξέρεις για το θεό;»
Ο πατέρας μου σοβαρεύτηκε και δεν μου απάντησε τίποτα.
Ο πατέρας μου πέθανε στο ορυχείο
Χωρίς γιατρό και προστασία
Χρώμα του αίματος του μεταλλωρύχου
Έχει το χρυσάφι του αφεντικού

Mi hermano vive en los montes
Y no conoce una flor.
Sudor, malaria y serpiente
Es la vida del leñador.
Y que nadie le pregunte
Si sabe dónde está dios.
Por su casa no ha pasado
Tan importante señor.

Ο αδερφός μου ζει στα βουνά
Και δεν γνωρίζει ένα λουλούδι.
Ιδρώτας, μαλάρια και φίδι
Είναι η ζωή του ξυλοκόπου.
Και κανείς δεν τον ρωτά
Αν ξέρει που είναι ο θεός.
Από το σπίτι του δεν έχει περάσει
Τόσο σπουδαίος κύριος.

Yo canto por los caminos
Y cuando estoy en prisión.
Oigo las flores del pueblo
Que canta mejor que yo.

Εγώ τραγουδώ στους δρόμους
Και όταν είμαι στην φυλακή.
Ακούω τα λουλούδια του λαού
Που τραγουδά καλύτερα από μένα.

Hay un asunto en la tierra
Más importante que dios
Y es que nadie escupa sangre
Pa' que otro viva mejor.

Υπάρχει ένα θέμα στην γη
Πιο σημαντικό από το θεό
Είναι να μην φτύνει κανείς αίμα
Για να καλοπερνά άλλος σε βάρος του

Que dios vela por los hombres,
Tal vez sí, y tal vez no,
Pero es seguro que almuerza
En la mesa del patrón.

Ότι ο θεός ξαγρυπνά για τους φτωχούς
Άλλες φορές μπορεί ναι, άλλες φορές μπορεί όχι
Αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι τρώει
Στο τραπέζι του αφεντικού.


.

No comments: