Sunday, June 04, 2017

Έργα του Μεξικανού Guillermo Galindo στην documenta 14

La Embajada de México tiene el agrado de transmitirles la invitación a la exposición de documenta 14 en la cual participa el artista mexicano Guillermo Galindo y que se presenta en el Conservatorio de Atenas (dirección: Av. Vasileos Georgiou B’ 17, Atenas).
Guillermo Galindo es un compositor experimental y un artista de performance con una larga trayectoria en la interpretación de conceptos como la forma musical, la percepción del tiempo y los arquetipos sonoros. Su uso original de dispositivos sonoros se extienden a través de un amplio espectro de obras artísticas que incluyen obras sinfónicas, composiciones acústicas de cámara, música electroacústica, ópera, cine, construcción de instrumentos, instalaciones tridimensionales e improvisación en directo. Ha presentado su obra en varios festivales y foros, como salas de conciertos y museos, en los Estados Unidos, América Latina, Europa y Asia.
Las obras que presenta en esta exposición son instrumentos musicales elaborados con objetos que provienen de campos de refugiados en Grecia y Alemania. De esta manera cacerolas, partes de bicicletas, juguetes y otras piezas de este tipo, se convierten en instrumentos musicales. Además del ingenio técnico, las obras crean ante el público, una reflexión sobre la condición que están atravesando los refugiados.
La exhibición durará hasta el 16 de julio y luego se presentará en la ciudad de Kassel, Alemania, hasta el 17 de septiembre 2017.
Horarios: De martes a domingos de 11:00 hrs. a 21:00 hrs. Los jueves permanece abierta hasta las 23:00 hrs.
Entrada gratuita.
 


Η Πρεσβεία Μεξικού έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στην έκθεση της documenta 14 στην οποίο συμμετέχει ο Μεξικάνος καλλιτέχνης  Guillermo Galindo, η οποία διεξάγεται στο Ωδείο Αθηνών (διεύθυνση: Βασιλέως Γεωργίου Β’ 17). 
Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 16 Ιουλίου και στη συνέχεια θα παρουσιαστεί στο Κάσελ στην Γερμανία, έως τις 17 Σεπτεμβρίου 2017.
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Κυριακή 11 π.μ. με 9 μ.μ. Τις Πέμπτες παραμένει ανοιχτή μέχρι τις 11 μ.μ.

Είσοδος ελεύθερη.
 
Έργα του Guillermo Galindo στην documenta 14

Ο καλλιτέχνης Guillermo Galindo συμμετέχει στην documenta 14 με μια σειρά έργων που προέρχονται από αντικείμενα, που θα μπορούσαν να θεωρηθούν πεταμένα ή άχρηστα, τα οποία έχει μετατρέψει σε μουσικά όργανα. Αυτά τα έργα αποτελούν το ένα μέρος της συμμετοχής του στη documenta 14. Το δεύτερο, παρουσιάστηκε στις 27 και 28 Μαΐου στο Ωδείο Αθηνών, με την παρουσίαση σε παγκόσμια πρεμιέρα της νέας του σύνθεσης Original composition from the series Exit/Έξοδος με τους καταξιωμένους μουσικούς Δημήτρη Δεσύλλα και Χριστίνα Παντελίδου. Χρησιμοποιώντας τα «κυβερνοτοτεμικά» όργανά του όπως τα αποκαλεί, ο πειραματικός συνθέτης, ηχητικός αρχιτέκτονας και περφόρμερ συνέδεσε τον ήχο ενός αντικειμένου με την υλική ιστορία του.
Όπως σημειώνει για τα έργα που παρουσιάζονται στο Ωδείο Αθηνών η επιμελήτρια της documenta 14 Candice Hopkins, «το 2012 ο Guillermo Galindo άρχισε να δουλεύει το Border Cantos (Ραψωδίες των συνόρων), ένα συνεργατικό πρότζεκτ µε τον Richard Misrach που τον οδήγησε σε ένα οδοιπορικό κατά µήκος των συνόρων που χωρίζουν το Μεξικό από τις Ηνωµένες Πολιτείες, την πλέον στρατιωτικοποιηµένη περιοχή της Βόρειας Αµερικής. Εκεί άρχισε να συλλέγει πράγµατα πεταµένα, άχρηστα. Στην αρχή ήταν µικρά: µια πολυκαιρισµένη πλαστική τσατσάρα, χρησιµοποιηµένα µπουκάλια νερού, εύθραυστα κόκαλα ζώων. Έπειτα µεγαλύτερα: λυγισµένα κοµµάτια αυλακωτής λαµαρίνας που κάποτε ανήκαν σε κάποια οροφή, αλυσίδες, λάστιχα αυτοκινήτων και, εντέλει, µια ολόκληρη σειρά οµοιωµάτων ντυµένων σαν µετανάστες και κρεµασµένων σε ένα άδειο τούνελ, να σαπίζουν στη ζέστη του ήλιου της ερήµου.
Μικρά και µεγάλα, τα εγκαταλειµµένα αντικείµενα στη συνέχεια µετατρέπονται σε µουσικά όργανα, σε συσκευές που µπορούν να ακουστούν στον κόσµο όλο. Ο Galindo, που γεννήθηκε στην Πόλη του Μεξικού το 1960, πιστεύει πως σε αυτούς τους ήχους µπορεί κάποιος να αφουγκραστεί κάτι από την ιστορία αλλά και από το πιθανό µέλλον του αντικειµένου. Σε ένα γλυπτό του, ένα γάντι κι ένα µποτάκι στερεωµένα στην άκρη ενός σύνθετου µηχανισµού τροχαλιών χτυπούν πάνω σε ένα τύµπανο από φθαρµένο λάστιχο αυτοκινήτου βγάζοντας έναν παράξενο ήχο. Σε ένα άλλο, άδεια φυσίγγια κρεµασµένα πάνω σε µια πινιάτα κατασκευασµένη από ηλεκτροκολληµένα µεταλλικά φύλλα παράγουν έναν υψηλό τσίγκινο ήχο· οι µπρούντζινες κορυφές τους τραγουδούν όποτε κάποιος χτυπάει την πινιάτα. Αυτά τα υλικά –τα αποµεινάρια– αντανακλούν το παρελθόν τους καθώς και το υποθετικό παρελθόν της ζωής των ανθρώπων στους οποίους κάποτε ανήκαν.
Στην Αθήνα και στο Κάσελ ο Galindo συνθέτει νέες µουσικές, ωδές για τους διαβάτες των συνόρων. Υλικά που έχει βρει και από τις δυο πόλεις θα γίνουν η βάση των καινούριων του οργάνων. Στα χέρια του ένα τµήµα µιας βάρκας µπορεί να µετατραπεί σε έγχορδο, παλιές σωληνώσεις σε φλάουτο, το κρεβάτι που βρέθηκε σε ένα κτίριο στο Κάσελ το οποίο φιλοξενούσε προσωρινά µετανάστες γίνεται η πρώτη ύλη για ένα τύµπανο.
Ο ίδιος ο καλλιτέχνης σημειώνει ότι «στη Μεσοαµερική τα µουσικά όργανα θεωρούνταν κάτι σαν φυλαχτά για τη µετάβαση µεταξύ των κόσµων: Στους πολιτισµούς της Μεσοαµερικής πίστευαν πως τα προσωπικά αντικείµενα και οι ήχοι που βγάζουν είναι ποικιλοτρόπως συνυφασµένα µε το ταξίδι µας σε αυτόν τον πλανήτη». Τα νέα αυτά όργανα είναι όντως φυλαχτά, προορισµένα, όµως, για ένα άλλο ταξίδι: όχι µεταξύ κόσµων, αλλά γι’ αυτό της προσπέλασης των συνοριογραµµών· η µουσική που βγάζουν δίνει ζωή σε όσα έµειναν πίσω. Στα λατινικά, reliquiae σηµαίνει «αποµεινάρια», και αυτά τα αποµεινάρια συχνά γίνονται αντικείµενα λατρείας. Όταν σχεδιάζω όργανα, στόχος µου δεν είναι να πετύχω τον τέλειο ή τον οµορφότερο ήχο, αλλά να επιτρέψω στα υλικά να τραγουδήσουν µε τη δική τους φωνή – µια ιδιότυπη λατρεία. 

Έργα του Guillermo Galindo που εκτίθενται στο Ωδείο Αθηνών (Βασιλέως Γεωργίου Β’ 17, 10675 Αθήνα) Είσοδος ελεύθερη.  

Παρτιτούρα για το Boca de la noche (2016)
Από τη σειρά “Border Cantos” (2013-)
Ακρυλικό και μελάνι σε χειροποίητο χαρτί κατασκευασμένο από ρούχα που βρέθηκαν στα σύνορα ΗΠΑ-Μεξικού
58.4 × 83.8 εκ.
Παρτιτούρα για το Border Planetarium (Πλανητάριο συνόρων, 2016)
Από τη σειρά “Border Cantos” (2013-)
Ακρυλικό σε σημαίες που χρησιμοποιήθηκαν από την ομάδα ανθρωπιστικής βοήθειας Water Stations στα σύνορα ΗΠΑ-Μεξικού
76.2 × 119.4 εκ.
Παρτιτούρες και εξαρτήματα από τη σειρά “Exit/έξοδος” (2016-17):
I Dreamt of Amena Last Night (παρτιτούρα) (Χτες το βράδυ ονειρεύτηκα την Αμένα, 2016)
Ακρυλικό σε βαμβακερό μαντίλι
101.6 × 132 εκ.
We All Have a Place at the Table (παρτιτούρα) (Όλοι έχουμε μια θέση στο τραπέζι, 2017)
Ακρυλικό σε βαμβακερό τραπεζομάντιλο
54.2 × 157.5 εκ.
War Map (παρτιτούρα) (Πολεμικός χάρτης, 2017)
152.4 × 208.3 εκ.
Drones (παρτιτούρα) (2017)
Ακρυλικό σε βαμβακερό μαντίλι
121.9 × 121.9 εκ.
Bike Rattle (Κουδούνι ποδηλάτου, 2017)                 
Μέταλλο, ξύλο, ύφασμα, πλαστικό
36 × 12 × 2 εκ.
Stones (Πέτρες, 2017)
Πέτρες
Διαστάσεις μεταβλητές
JD Bug (2017)
Σωλήνας από πατίνι από κέντρο προσφύγων κοντά στο Κάσελ, σουρντίνα τρομπέτας, χάλκινος σωλήνας, κλαρινέτο προσαρμοσμένο σε στομιο όμποε, λάστιχο
53 × 5.5 × 3 εκ.
Bottle (Μπουκάλι, 2017)
Ευρεθέν γυάλινο μπουκάλι και πλαστικό
Εξαρτήματα από τη σειρά “Exit/έξοδος” (2016-17)
39 × 17 × 17 εκ.
Hudora (2017)
Πιρούνι ποδηλάτου και φλογέρες
52 × 15 × 2 εκ.
Globe Shaker (2017)
Ευρεθείσα σφαίρα, πέτρες, ύφασμα
36 × 36 × 36 εκ.
X-Slide 120 (2017)
Άνω τμήμα φλάουτου και επιστόμιο, μεταλλικό πατίνι, σωλήνας από πατίνι από κέντρο προσφύγων κοντά στο Κάσελ, λάστιχο
53.5 × 2.5 × 2.5 εκ.
Όργανο κατσαρόλα (Pot organ) (2017)
Μέταλλο, χάλκινες ράβδοι, κατσαρόλα από κέντρο προσφύγων κοντά στο Κάσελ, μεταλλική πλάκα από συντρίμμια βάρκας στη Λέσβο, χάλκινος σωλήνας
76.2 × 30.5 × 30.5 εκ.
Κραυγή θανάτου (scream of death) (2017)
Σαμπρέλα από συντρίμμια βάρκας στη Λέσβο, ύφασμα, ξύλινη γλωττίδα
35 × 13 × 2.5 εκ.
Ξύλινες πέτρες (Wooden Stones) (2017)
Ξύλινες μπάλες μπότσια, λάστιχο, πλαστικοί κρίκοι, σε σετ των τριών
30 × 10 × 7 εκ. το καθένα
Όργανο παιχνίδι (Body game) (2017)
Ξύλινο και μεταλλικό παιχνίδι, θήκη βιολιού και θερμός από στρατόπεδο προσφύγων κοντά στο Κάσελ
39.7 × 17.8 × 30.5 εκ.
Sonophagus (2017)
Ξύλο, μεταλλικό πλαίσιο, κρεβάτι από κέντρο προσφύγων κοντά στο Κάσελ, σαμπρέλες ποδηλάτου, αίμα, καφές, ελάσματα, μεταλλικοί μελωδοί, ξύλινες παλέτες
200 × 100 × 37 εκ.
Κόρνο (Horn) (2017)
Χαλκός, ατσάλι, επιστόμιο κλαρινέτου
152 × 47 × 3 εκ.

No comments: